کد خبر: 345694
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸
بازدید 29
نشست مشترک مدیران کانون پرورش فکری و صداوسیمای فارس با محوریت هفته ملی کودک

در آستانه هفته ملی کودک، مدیران کل و معاونین صداوسیمای استان فارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برگزاری نشستی صمیمی، بر ضرورت تقویت همکاری‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای برگزاری برنامه‌های ویژه این هفته تاکید کردند. این نشست با هدف حمایت از فعالیت‌های مرتبط با مقاومت و پایداری و با توجه به نیازهای نسل نوجوان شکل گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، روز ۱۲ مهر ۱۴۰۳، نشستی صمیمی میان مدیران کل و معاونین صداوسیمای استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد.  


این نشست با هدف هماهنگی و حمایت از برنامه‌های هفته ملی کودک و تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای تقویت فرهنگ مقاومت و پایداری در این رویداد برگزار شد.

امیر رئوف، مدیرکل صداوسیمای فارس در این جلسه با اشاره به نزدیک شدن به ۱۶مهر، روز جهانی کودک، گفت: با همکاری صداوسیما و کانون پرورش فکری، تحولات بزرگی در نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای این هفته رقم خواهد خورد.


 وی تاکید کرد که با توجه به تحولات اخیر، ضروری است برنامه‌های هفته ملی کودک نه‌تنها به سرگرمی‌های معمول بپردازد بلکه مفاهیم مقاومت و پایداری را نیز به نسل جوان منتقل کند.

وی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در دنیای امروز گفت: امروزه جنگ رسانه‌هاست. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید می‌کردند که اگر رسانه‌هایی چون رادیو و تلویزیون در اختیار ما بود، می‌دانستیم چگونه پیام انقلاب را گسترش دهیم. اکنون نیز باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و نگران نباشیم؛ بلکه با همکاری و هم‌افزایی پیش برویم.

علی خواجه نژادیان، مدیرکل کانون پرورش فکری استان فارس نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از همکاری با صداوسیما، بر اهمیت این مشارکت فرهنگی تاکید کرد؛ و این نشست را هم‌زمان با پیروزی‌های حوزه مقاومت، اتفاقی مبارک دانست.

وی به ظرفیت‌های کانون فارس اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری استان ۴۲ مرکز ثابت و ۸ مرکز سیار دارد؛ که با بهره‌گیری از نیروهای فرهنگی و هنری، ادبی به هدایت و پرورش کودکان و نوجوانان می‌پردازند. امیدواریم در این همکاری، به کانون به عنوان یک ظرفیت بزرگ فرهنگی نگاه شود.

خواجه نژادیان در ادامه اظهار داشت: بیش از ۴۰ نفر از اعضای کانون فارس در جشنواره‌های بین‌المللی نقاشی به‌عنوان برگزیدگان معرفی شده‌اند. همچنین فارس با ۹ عضو از باشگاه ادبی قاف، پس از خراسان رضوی در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

وی گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک که از ۱۴ تا ۲۱ مهر ماه برگزار می‌شود، شامل مجموعه‌ای از رویدادهای ویژه برای کودکان و نوجوانان است. این برنامه‌ها به صورت متنوع در مدارس، مراکز کانون و حتی برای کودکان و نوجوانان اقشار خاص، از جمله کودکان کانون اصلاح و تربیت، برگزار خواهد شد.

به گفته خواجه نژادیان، رویدادهایی مانند جشن‌های هدفمند در مدارس، نمایش عروسکی ویژه اقشار کم‌درآمد و رویدادهای بازی‌محور در پارک کودک نیز در این هفته پیش‌بینی شده است.

وی همچنین به برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اشاره کرد و افزود:  جشنواره  بین‌المللی‌قصه‌گویی که ۲۶ سال قدمت دارد،  و جشنواره سرود  از رویدادهای مهم  کانونی است که دو بخش کانونی و عمومی دارد.

در ادامه، معاونین مالی، اداری و فرهنگی کانون، کارشناس مسئول فرهنگی و کارشناس روابط عمومی و اطلاع رسانی  نیز برنامه‌های مختلف این نهاد را تشریح کرده و خواستار همکاری گسترده‌تر با صداوسیمای فارس در اجرای این برنامه‌ها شدند.

مسئولین صداوسیمای استان فارس نیز در پایان جلسه، برنامه‌های خود را برای پوشش رویدادهای کانون و همکاری در زمینه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌ای تشریح کرده و از این همکاری ابراز خرسندی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =