کد خبر: 345708
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
لیگ رباتیک برای اولین بار در استان برگزار می‌شود

اولین دوره مسابقات لیگ رباتیک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری روز جمعه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار میگردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، این مسابقات در سطح استان و باحضور دو گروه سنی کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون استان و مدیر اولین دوره مسابقات لیگ رباتیک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام این مطلب گفت: این مسابقات که در این سطح برای اولین بار در استان برگزار می‌شود، با هدف ارتقای مهارت‌های علمی و عملی کودکان و نوجوانان در عرصه فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

روح‌الله واحد در مورد اهداف برگزاری این مسابقات گفت: همه ساله در کارگاه‌های تابستانی فعالیت آموزش رباتیک برگزار می‌شود و با پایان تابستان این فعالیت نیز رها شده و به پایان می‌رسد و کودک، نوجوان و خانواده‌های آنان ثمره‌ی این کارگاه را به درستی درک نمی‌کنند به همین دلیل امسال خواستیم فراگیران کارگاه‌های رباتیک و دیگر علاقه‌مندان این رشته را دور هم جمع کنیم تا هم رقابت سازنده با هم داشته باشند و هم دانسته‌های خویش را به یکدیگر انتقال دهند.

وی تقویت مهارت‌های علمی و فنی شرکت کنندگان، آشنایی آنها با طراحی، ساخت و برنامه‌ریزی ربات‌ها، حل مسئله و کارگروهی را از اهداف این مسابقات اعلام کرد و گفت: پس از پایان مسابقات و در مرحله بعد از آن قصد داریم با تشکیل انجمن رباتیک، کودکان و نوجوانان علاقه‌مند را تشویق کنیم تا به کنکاش و پژوهش در برنامه‌نویسی و ساخت ربات‌های پیشرفته‌تر بپردازند و به رشد و ترقی مطلوب دست پیدا کنند.

واحد افزود: این مسابقات فرصت مناسبی است تا کودکان و نوجوانان بتوانند توانمندی‌های خود را در زمینه طراحی و ساخت ربات‌ها به نمایش بگذارد و ضمن یادگیری، از تجربیات دیگر شرکت کنندگان استفاده کنند. وی در ادامه گفت: برگزاری این مسابقات نشان دهنده‌ی تعهد کانون به تربیت نسل آینده‌ی خلاق و مبتکر است تا آنها بتوانند در عصر تکنولوژی هوشمند امروز و فردا با چالش‌های جدید مواجه شده و سعی و تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات مضاعف کنند.

مدیرکل کانون استان در مورد چگونگی برگزاری این مسابقات گفت: برنامه‌ریزی و مقدمات این رویداد از ابتدای تابستان ۱۴۰۳ شروع شد و پس از هماهنگی استانی و بین ادارات مختلف و همچنین ورود استانداری و دیگر دستگاه‌ها توانستیم اولین مسابقات رباتیک را آغاز کنیم. وی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین مسابقه‌ای در این سطح و با این تعداد شرکت‌کننده بی‌سابقه بوده است گفت: ۲۵۱ نفر شرکت کننده در قالب ۱۱ لیگ در روز ۱۳مهر۱۴۰۳ باهم به رقابت می‌پردازند و در عصر همان روز اختتامیه برگزار گردیده و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

روح‌الله واحد از لیگ‌های یازده‌گانه این مسابقات خبر داد و گفت: رالی، جنگجوی آزاد زیر ده سال و بالای ده سال، فوتبالیست دوره اول و دوره دوم ابتدایی، ربات‌های خلاق، برنامه‌نویسی، جنگجوی دوره اول و دوم ابتدایی، آتشنشان مقدماتی و پیشرفته، لیگ‌های مربوط به این مسابقه هستند که برای هر کدام از داوران ماهر و متخصص همان لیگ استفاده شده است. وی در ادامه گفت: به همه شرکت‌کنندگان تندیس و گواهی حضور و به‌عنوان یادبود اهدا می‌گردد.

لیگ رباتیک برای اولین بار در استان برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =