کد خبر: 345712
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
کانون اولین دوره مسابقات رباتیک استان را برگزار میکند

به مناسبت برگزاری اولین دوره مسابقات لیگ رباتیک کودکان و نوجوانان که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، دبیر برگزاری مسابقات اطلاعات تکمیلی را منتشر کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری برگزاری اولین دوره مسابقات رباتیک کودکان و نوجوانان استان توسط اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و برخی دیگر از دستگاه‌ها در حال برگزاری است و در این رقابت‌ها حضور کم نظیر علاقه‌مندان را در سالن برگزاری شاهد هستیم.

دبیر برگزاری این مسابقات آمار نهایی شرکت کنندگان با احتساب پذیرش نهایی، ۲۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: شرکت‌کننده‌ها از همه‌ی اقشار کانونی و آزاد در قالب تیم‌های یک و دونفره از سراسر استان در این رقابت‌ها حضور دارند ولی بخش زیادی از آنها را اعضای آموزش دیده‌ی کارگاه‌های رباتیک کانون پرورش فکری تشکیل می‌دهند.

این مسابقات، از ابتدای سال جاری طراحی شده و مرحله‌ی عملیاتی آن از تیرماه 1403 شروع شد. وی در ادامه از حضور یازده لیگ در این رقابت‌ها خبر داد و گفت: آماده‌سازی مسابقات حدوداً سه ماه به طول انجامید و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در این مسابقات تعداد ۲۰ داور از اساتید دانشگاهی و آموزشگاه‌های معتبر حضور دارند.

طالب هاشمی‌خواه از اهدای جوایز نفیس به نفرات برتر خبر داد و گفت: به عنوان هدیه به ترتیب مبالغ ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان ۱/۰۰۰/۰۰۰تومان ۵۰۰/۰۰۰تومان به همراه یک ساعت هوشمند بسیار نفیس به نفرات اول تا سوم اهدا خواهد شد. وی گفت: بهره‌مندی تمامی شرکت کنندگان از هدایا و گواهی حضور در مسابقات و تندیس یاد بود، از مزایای این مسابقات است که هیچ شرکننده‌ای دست خالی به منزل بازنمی‌گردد.

هاشمی‌خواه کارشناس‌مسئول فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان چهارمحال و بختیاری از اهداف برگزاری این مسابقات این چنین گفت: هدف از برگزاری مسابقات ابتدا خلاق شدن ذهن و یادگیری کودکان و سپس حضور اعضا در سطح بالاتر ملی و جهانی در آینده است. وی آشنایی با کسب و کارهای نوین علمی و دانش‌بنیان و اختراع و در آخر رسیدن به مرحله‌ی تولید است.

دبیر مسابقات در ادامه بیان داشت در ماه عسل این مسابقات از دانش اموزان مستعد، علاقه مند و مشتاق به یادگیری در قالب یک باشگاه حمایت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =