کد خبر: 345850
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
 کارگاه "کودکی بهتر ، زندگی بهتر" در یاسوج برگزار شد

در دومین روز از هفته ملی کودک مرکز فرهنگی هنری شماره یک یاسوج کارگاه کودکی بهتر ، زندگی بهتر را برای اعضا و والدین برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه‌وبویراحمد مدیرکل کانون استان به عنوان مدرس این کارگاه گفت :کودکان و نوجوانانی  که قبل از شروع مدرسه صبحانه می‌خورند، نه تنها تمرکز بیشتری دارند، بلکه در آزمون‌های تحصیلی و درس‌های خود  رتبه بهتری کسب می کنند.

سلیمان شهبازی به اثرات مثبت خوردن صبحانه در کنار خانواده اشاره کرد و گفت : هنگامی که کودک در کنار پدر و مادر خود در اولین ساعات روز صبحانه می‌خورد یک پیام تربیتی برای کودک دارد و آن این است که کودک احساس می‌کند پدر و مادر در هر شرایطی او را حمایت خواهند کرد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خواب کودکان و نوجوانان را یکی دیگر مهمترین مولفه‌های سلامت جسمی و روانی عنوان کرد و ابراز داشت: هر چه میزان خواب کودکان و نوجوانان  بهتر و باکیفیت‌تر باشد، عملکرد تحصیلی بالاتر و موفق‌تر خواهد داشت.

شهبازی تصریح کرد: خواب کافی باعث  تقویت حافظه ، کاهش خطر چاقی و تقویت سیستم ایمنی و همچنین بهبود خلق وخو می شود.

در بخش دیگری از این کارگاه کارشناسان محیط زیست با حضور در این برنامه ضمن تبریک هفته ملی کودک به نقش این قشر در حفاظت از محیط زیست اشاره و از کودکان و نوجوانان خواستند که سفیران محیط زیست در میان خانواده‌ها و جامعه باشند.

برگزاری ایستگاه نقاشی ، قصه‌گویی و بازی از دیگر برنامه‌های این کارگاه آموزشی بود.

گفتنی است ۱۴ الی ۲۰ مهر ماه به نام هفته ملی کودک نامگذاری شده است.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =