«هفته ملی کودک» هفته‌ای برای همه‌ی کودکان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در نشست هماهنگی و برنامه ریزی ویژه برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک، این هفته را هفته‌ای برای همه‌ی کودکان دانست که معرفی آن به جامعه و مسئولان، یکی از رسالت‌های اجتماعی و فرهنگی تمام فعالان این حوزه است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست هماهنگی و برنامه ریزی ویژه برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک، در دومین روز هفته ملی کودک، در سالن ولایت استانداری برگزار شد.

با توجه به آغاز هفته ملی کودک و ضرورت اطلاع‌رسانی گسترده به مسئولان دستگاه‌ها، پس از برگزاری نشست هماهنگی فرمانداری، نشستی در استانداری برگزار شد و مدیرکل کانون استان نشست را با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد که در بخشی از آن فرموده‌اند: « شما که مربی هستید؛ شما که در کتابخانه با کودک مواجه می‌شوید؛ شما که قصه می‌گویید؛ شما که کتاب می‌فرستید و شما که کتاب می‌خوانید و شما که در کار هنری و آفرینش هنری خود، آن کودک را مخاطب قرار می‌دهید بدانید که الان درست در روی نقطه‌ی اصلی و اساسی حرکت می‌کنید؛ شما درست آن کاری که باید انجام گیرد انجام می‌دهید...
محمدرضا سالاری پس از بیان بخشی از سخنان رهبری به بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین، که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اشاره کرد و گفت: نکته‌ی تربیتی کانون برگرفته از این اسناد بالادستی است و فعالیت‌های 60 گانه‌ی کانون هم در جهت تحقق همین مطالبه برنامه ریزی شده است.
دبیر هفته ملی کودک در استان، سپس، در خصوص مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سطح استان، نوع فعالیت‌های آنها و پروژه‌های انجام شده و در دست اجرا توضیحی ارایه داد و افزود: با توجه به جمعیت دانش‌آموزی نزدیک به یک میلیون نفری استان، باید دایره‌ی خدمات خود را گسترده‌تر کنیم.

«هفته ملی کودک» هفته‌ای برای همه‌ی کودکان


وی، در همین رابطه، ادامه داد: آغاز شکل‌گیری شخصیت و شالوده‌ی فکری هر انسان، دوران کودکی است و به همین خاطر فعالیت‌های گسترده‌ی دشمنان، هویت دینی و شخصیتی فرزندان ما را نشانه گرفته است و به همین سبب هرچه بیشتر جامعه و مسئولان ما این مسئاله را جدی بگیرند، در این حوزه تلاش کنند و حضور مستمر داشته باشند، کودک و نوجوان ما توانمندتر خواهد شد.
سالاری افزود: هرچه بیشتر در حوزه‌ی فرهنگ کارکنیم آسیب‌ها کمتر می‌شود و دغدغه‌های خانواده‌ها و جامعه کاهش پیدا خواهد کرد و آینده‌ی روشن‌تری پیش روی ما خواهد بود.
مدیرکل کانون استان، در بخش دوم سخنان خود به برگزاری نشست‌های متعدد برای برنامه ریزی و هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک اشاره کرد و در بیان دلیل این کار گفت: برنامه‌ها باید شایسته‌ی کودکان باشد و برای رسیدن به این هدف ما این نشست‌ها را با حساسیت و جدیت برنامه ریزی کردیم.
وی سپس برنامه‌های کانون برای اجرا در هفته ملی کودک را برای حاضران برشمرد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری، دیگر سخنران این نشست بود که در ابتدای سخنان خود، ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه‌ی کانون برای اجرای برنامه‌ها و خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان گفت: باید همه احساس مسئولیت کنیم تا بتوانیم با تقویت این حوزه، کودکان و نوجوانان توانمندتری داشته باشیم.
لیلا سایگانی سپس از اهمیت دوران کودکی و لزوم رشد همه جانبه‌ی کودکان گفت و از پلیس راهور، نیروی انتظامی، محیط زیست و دیگر سازمانه‌ها و نهادها خواست در زمینه‌ی فعالیت خود، کودکان را آموزش دهند تا در کنار فعالیت‌های فرهنگی و هنری، این گروه سنی توانایی‌های دیگر هم کسب کنند.
وی در پایان، از ضرورت اجرای مصوبات نشست هماهنگی هفته ملی کودک کودک گفت و از حاضران در نشس خواست که با دقت رسالت خود را در این حوزه انجام دهند.
گفتنی است مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی هم پیشنهادهای خود و برنامه‌های سازمان خود را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =