پیام استاندار خراسان‌جنوبی به مناسبت روز جهانی کودک

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در آستانه روز جهانی کودک پیامی خطاب به کودکان منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی؛ جواد قناعت استاندار در آستانه روز جهانی کودک پیامی  به شرح زیر منتشر کرد.

به نام خدا

"حقیقتاً باید بگویم که اگر مسئولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسأله‌ کودک و نوجوان را آن‌چنان که هست، مورد اهتمام قرار دهند، من خیال می کنم خیلی از آنهایی که مسئولند، از ساعات خواب شان هم خواهند زد تا به این مسأله بپردازند. امروز قضیه تربیت کودک و نوجوان، با گذشته‌های دور - حتی با گذشته‌های نه چندان دور، مثلاً با بیست سال پیش - خیلی تفاوت کرده است". مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)

کودکان از جمله ارزشمندترین سرمایه های ملی هستند که دستیابی به موفقیت و سرافرازی جامعه بدون توجه و پاسخگویی درست و منطقی به نیازهای آنان میسر و مقدور نیست.

کودکان و نوجوانان امروز، همان زنان و مردانی هستند که به پشتوانه تربیت صحیح و استعدادهای پرورش یافته و درست هدایت شده، در آینده ‌ای نه چندان دور سُکان امور اجرایی و اجتماعی را به دست خواهند گرفت تا مسیر توفیق و سربلندی کشور را به شایستگی پیش بَرَند، لذا توجه به این قشر جامعه بسیار حائز اهمیت است، از این روی انتظار می رود تمام نهادهای مرتبط با حوزه کودک و خانواده، این مهم را در سرفصل برنامه های خود قرار دهند تا هر روز شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای کودکان این مرز و بوم بوده و آینده ای زیبا و درخشان را برای ایران اسلامی رقم بزنیم .

بدون تردید نامگذاری روزی در تقویم مناسبت‌ ها و با نام کودک می‌تواند یادآور اهمیت رسالت خدمت‌ گزاری به آینده سازان جامعه باشد و البته این روز را می توان فرصتی مغتنم هم برای معرفی و تبیین اقدامات کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای تربیت نسلی خلاق به شمار آورد.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از خدمات همیشگی و زحمات مخلصانه مدیران و کارکنان کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به ویژه در خراسان جنوبی، ۱۶ مهرماه، روز جهانی کودک را به همه‌ کودکان امروز و آینده سازان فردا صمیمانه تبریک عرض نموده، با آرزوی سلامتی و توفیق در عمل برای همه عزیزان تلاشگر در این حوزه، از درگاه ایزد منان، روزهایی پر از موفقیت و سربلندی برای همه‌ فرزندان این سرزمین آرزومندم.

جواد قناعت

استاندار خراسان جنوبی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =