کمیته دائمی کودک در مازندران تشکیل شود

معاون استاندار مازندران در آیین گشایش نمایشگاه هفته ملی کودک در مازندران بر لزوم شکل گیری کمیته تخصصی کودک در استنان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران،نمایشگاه هفته ملی کودک با حضور معاون استاندار، مسئولان دستگاه‌های اجرایی، کودکان و معلمان و مربیان تربیتی در این اداره کل گشایش یافت.

این نمایشگاه با غرفه‌های متنوع فرهنگی، هنری، علمی، بهداشتی، آموزشی و ... از ۱۶ تا ۱۹ مهر ماه همه روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ به ارایه خدمات می‌پردازد.

قاسم عزیز زاده گرجی، معاون استاندار مازندران در آیین گشایش این نمایشگاه ضمن بازید از بخش‌های مختلف با گرامی‌داشت این هفته بر لزوم توجه جدی مسئولان به کودکان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی تاکید کرد و به مدیرکل این کانون به عنوان دبیرستاد هفته ملی کودک استان پیشنهاد داد: باحضور دستگاه‌های عضو، کمیته‌ی تخصصی کودک با هدف کیفی سازی خدمات به حوزه کودک و نوجوان و توجه به نیازهای واقعی آنان شکل بگیرد و در طول سال فعال باشد.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در سال جاری با توجه به حضور دستگاه‌های متعدد در این کمیته، شاهد رونق نمایشگاه هفته ملی کودک بودیم که دستاوردهای یک ساله خود را به نمایش گذاشتند.

قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های متنوع در ذهن و اندیشه کودک تاثیرگذار است؛ زمینه سازی زیر ساخت‌های لازم را مهم دانست و افزود: لازم است که کانون پرورش فکری با همکاری سایر دستگاه‌های در این خصوص ورود موثری داشته باشد و البته ما نیز حمایت خواهیم کرد.

رئیس کمیته هفته ملی کودک در مازندران بر حضور و بهره‌مندی از سمن‌ها و مجموعه‌های مردم پایه برای برگزاری برنامه‌های تخصصی و موضوعی حوزه کودک و نوجوان تاکید کردو گفت: اگر چنین سمن‌هایی وجود ندارد لازم است آن را ایجاد کنیم و فعالیت‌های فرهنگی این حوزه را به مردم بسپاریم.

گرجی بیان کرد: هر گاه کار را به مردم سپردیم به بهترین نحو انجام دادند، در این میان نقش دولت نیز نظارتی و تسهیل‌گری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای بزرگسالان و والدین نیز می‌توانیم برنامه‌های متناسب با حوزه کودک به اجرا درآوریم، بیان داشت: مشاهده چنین برنامه‌هایی سبب فعال‌شدن کودک درون آنان و درک بیشتر احساس کودکان و نوجوانان می‌شود.

وی بر نقش و سهم مربیان کانون پرورش فکری در میزان یادگیری کودکان و نوجوانان نیز تاکید کرد و ادامه داد: نقش مربی در کانون خیلی مهم است و بر همین اساس لازم است تا شناخت کافی نسبت به کودکان و نوجوانان داشته باشند.

کمیته دائمی کودک در مازندران تشکیل شود

برای دیدن تصاویر این رویداد روی همین لینک کلیک نمایید 
لینک دوم 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =