هفته ملی کودک فرصتی برای توجه بیشتر به کودکان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران و دبیر هفته ملی کودک استان در حاشیه گشایش نمایشگاه هفته ملی کودک در گفتگوی با خبرنگاران گفت: هفته ملی کودک فرصتی برای توجه بیشتر به کودکان است.

حامد فاضلی کبریا در حاشیه نمایشگاه هفته ملی کودک، با بیان اینکه در روز جهانی کودک به سرمی‌بریم، گفت: در ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متولی بخش کودک است که هرساله اواسط ماه مهر کمیته‌ای با عنوان «هفته ملی کودک» به گرامی داشت این هفته و توجه به حقوق کودک می‌پردازد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مرتبط با هفته ملی کودک که از یک ماه پیش، صورت پذیرفت، افزود: در سال جاری نیز برنامه‌ها از تاریخ ۱۴الی ۲۰مهرماه در حال برگزاری است.

فاضلی کبریا بیان کرد: با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط بیش از ۲۵غرفه  در محل  ستاد کانون پرورش فکری حضور داشتند و با همکاری اداره‌کل: آموزش و پرورش، بهداشت، محیط زیست، آموزش و پرورش استثنایی، کتابخانه‌های عمومی، فرهنگ و ارشاد، میراث فرهنگی و گردشگری، جمعیت هلال احمر، و مووسسات مردم نهاد و ثمن‌ها در این کانون برپاشده است افزود:ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری و نمایش فیلم نیز  درچند بخش ویژه مدارس ابتدایی، پیش بینی شده است که در هرسانس، تعداد ۳۰۰دانش آموز دختر و پسر از برنامه کانون استفاده می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با بیان اینکه در برنامه عصر نیز از امروز ساعت ۱۵،  ویژه برنامه پخش فیلم در سینما کانون به صورت رایگان اکران می‌شود.

 وی اضافه داشت: سه نشست آموزشی نیز ویژه خانواده‌ها نیز در حوزه روان‌شناسی داریم که با همکاری مرکز بهداشت ساری اجرا می شود.

 فاضله ادامه داد:فردا نیز ویژه برنامه جشن ۳هزار نفری کودک در محل بوستان ولایت ساری داریم.

فاضلی دیدار با کودکان بیمار، تحت پوشش بهزیستی و کانون اصلاح و تربیت ساری را از سایر برنامه‌های هفته ملی کودک اعلام کرد.

مدیر کانون پرورش فکری مازندران با بیان اینکه سعی می‌کنیم با برنامه‌های شاد کودکان و نوجوانان هفته خوب و مفرحی را بگذرانند و بتوانند حق خود را مطالبه کنند؛ این هفته را فرصتی برای توجه بیشتر به نیازهای کودکان عنوان کرد و تصریح کرد:  یک غرفه نیز با مفهوم مقاومت و ظلم ستیزی شکل گرفت تا کودکان و نوجوانان با مفاهیم ایثار و مقاومت آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =