تعالی کودکان‌ونوجوانان در بستر تعامل کانون،مدرسه و خانواده

مدیرکل کانون پرورش فکری در کارگاه کانون و خانواده گفت : تعالی کودکان‌ونوجوانان در بستر تعامل کانون مدرسه و خانواده انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل کانون استان در کارگاه آموزشی " کانون و خانواده " که با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از والدین دانش آموزان در مدرسه پسرانه سیدالشهدا شهر مادوان برگزار شد به نقش تعامل بین مدرسه ، کانون و خانواده اشاره کرد و عنوان کرد: این مثلث موفقیت تحصیلی دانش آموزان را در پی خواهد داشت.

سلیمان شهبازی افزود: در فرهنگ‌های مختلف خانواده‌ها نقش‌های متفاوتی در زندگی فرزندان خود ایفا می‌کنند، اما مهم‌ترین وجه اشتراک آن‌ها تربیت و رشد فرزندان خواهد بود و در کشور ما ایران، خانواده‌ها نه تنها در طول مسیر رشد و نمو همراه فرزندان هستند بلکه پس از رسیدن به مرحله‌ی استقلال فردی همچون کوهی استوار تکیه‌گاه آن‌ها خواهند بود.

وی افزود: استفاده از واژه‌های خوب و کارآمد برای توصیف خانواده‌هایی که در آن‌ها سرپرست و اعضای خانواده وظایف و مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام می‌دهند، برای سالم بودن آن خانواده کافی نیست و همیشه مسکن، پوشاک و خوراک برای ما مهیا بوده است، مدرسه رفته‌ایم و در فرصت‌های خاصی والدین در کنار فرزندان حضور داشته‌اند. بدون تردید، وجود چنین شرایطی در خانواده سالم ضروری است، اما این شرایط کافی برای داشتن یک خانواده سالم نیست.

این مقام مسئول ادامه داد : خانواده سالم نیازهایی فراتر از مسکن، غذا، تحصیل و حتی امنیت اعضای خود را برآورده می‌کند. اعضای خانواده، به خصوص کودکان به نوازش، در آغوش گرفتن، شنیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن نیاز دارند.

شهبازی به ویژگی‌های خانواده سالم  اشاره کرد و ادامه داد: خانواده سالم از آزادی فکری و ذهنی برخوردارند، اعضای خانواده به عقاید و باورهای هم در عین داشتن گفتگو احترام می‌گذارند و با هم درباره تفاوت‌هایشان به گفتگو می‌نشینند و اگر این تفاوت‌ها منجر به تنش می‌شود سعی در حل آن‌ها می‌کنند و صداقت میان اعضای خانواده حاکم و اعضای خانواده به یکدیگر اعتماد دارند  و صمیمیت برقرار است.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد خانواده سالم را بستری  برای شکل‌گیری ذهن‌های سالم عنوان کرد و تصریح کرد: چه برای فرزندانمان و چه برای خودمان ما به محیطی آرام، همراه با شادمانی، گذشت، لذت و احترام در خانواده نیاز داریم. ما نیاز داریم که یکدیگر را ببینیم، بشناسیم، به حرف‌های هم گوش بدهیم و با هم گفتگوی بالغانه داشته باشیم. اگرچه محیط جامعه هم سهم قابل توجهی در رشد فکری ما دارد، اما ما اولین و درونی‌ترین آموخته‌هایمان را در بستر خانواده فرا می‌گیریم.

مدس کارگاه آموزشی احترام متقابل ،همدلی ، کمک به رشد(توسعه فردی ) وقت گذاشتن را از سبک های ارتباطی عنوان کرد و گفت: یادگیری مهارت‌های ارتباطی به ما کمک می‌کند به‌راحتی بتوانیم احساسات خود را به دیگران بیان کنیم، می‌توانیم مسائل و مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذاریم. مهارت‌های ارتباط مؤثر به نوجوانان کمک می‌کنند تا باقدرت و اعتمادبه‌نفس، به افرادی که سعی می‌کنند آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهند، پاسخ منفی دهند.

گفتنی است این کارگاه اموزشی در راستای عدالت فرهنگی در مناطق کم برخوردار در قالب پیک امید توسط کتابخانه های سیار روستایی یاسوج ، سپیدار و پاتاوه برگزار شد.

هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر مهرماه با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی هنری ادبی در مراکز کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.

تعالی کودکان‌ونوجوانان در بستر تعامل کانون،مدرسه و خانواده

تعالی کودکان‌ونوجوانان در بستر تعامل کانون،مدرسه و خانواده

تعالی کودکان‌ونوجوانان در بستر تعامل کانون،مدرسه و خانواده

تعالی کودکان‌ونوجوانان در بستر تعامل کانون،مدرسه و خانواده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =