دیدار مدیر کل با نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری

در چهارمین روز از هفته ملی کودک، روز سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ مدیرکل و جمعی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، به مناسبت هفته ملی کودک، دیدار صمیمانه‌ای در محل دفتر امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان، روز سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی در ابتدای سخنان خود ضمن مثبت و خوب دانستن فعالیت‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همانند آموزش و پرورش در جهت هدایت و تربیت کودکان می‌باشد و این دارای اهمیت بالایی است. وی در ادامه گفت: اگر در این نهادها درست کار شود، جامعه هم اصلاح شده و درست می‌شود.

امام جمعه شهرکرد ضمن تاکید بر آموزش دقیق و حساب شده به کودکان و نوجوانان گفت: سمت و سویی که برای تمام فعالیت‌ها تعیین شده است، سمت و سوی دینی و اعتقادی است و در تمام امور کودکان و نوجوانان می‌باید رویکرد اعتقادی، دینی و انقلابی به صورت پررنگ دیده شود.

حجت الاسلام فاطمی فطرت پاک کودکان را مملو از دین‌مداری و دینداری دانست و با اشاره به یک حدیث نبوی گفت: بر طبق حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، تمامی نوزادان که به دنیا می‌آیند بر فطرت الهی متولد می‌شوند و فطرت خداشناسی همانند چراغی در دل آنان روشن می‌شود که در ادامه زندگی، این تربیت و هدایت پدر، مادر، معلمان و مربیان است که می‌باید نور این چراغ را پرنورتر و درخشان‌تر کنند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به چگونگی تعلیم به کودکان اشاره کرد و گفت: در هدایت دینی از افراط و تفریط جلوگیری شود و سعی کنید با آرامش و مهربانی مسائل دینی را به گوش کودک برسانید.

دیدار مدیر کل کانون چهارمحال و بختیاری با امام جمعه شهرکرد
فطرت پاک کودکان، مملو از دین‌داری و دین‌مداری است

حجت الاسلام فاطمی در ادامه به بایدهای یک جامعه اشاره کرد و گفت: ما باید یک جامعه‌ی متدین داشته باشیم و متاسفانه در بسیاری از موارد ضعیف عمل شده که با هدایت و همراهی نسل جدید می‌توان این معضلات را برطرف کرد.

در ادامه مدیر کل کانون در معرفی این نهاد گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان چهارمحال و بختیاری دارای ۵۴ فعالیت در تمام نقاط استان است که این فعالیت‌ها در چهار حوزه‌ی فرهنگی، هنری، ادبی و علوم و فناوری انجام می‌شود.

روح الله واحد به غریب‌الوقوع بودن شروع به کار کانون علوم و فناوری اشاره کرد و گفت: کانون علوم و فناوری با دستور وزارت آموزش و پرورش و تایید چهار وزیر به زودی افتتاح خواهد شد.

واحد در ادامه هدف اصلی کانون را تربیت و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان بیان کرد و گفت: برگزاری مهرواره و جشنواره‌های مختلف جزو فعالیت‌های تکمیلی و جنبی کانون است و رسالت اصلی کانون، کشف استعداد و توانایی کودکان و نوجوانان و هدایت آنان به سمت و سوی موفقیت و توانمندی است. وی در ادامه یکی از موارد کشف استعداد نوجوانان را باشگاه قاف نام برد و گفت: باشگاه قاف از تمامی نقاط کشور استعدادهای برتر شعر و داستان نویسی را جمع آوری کرده و با آموزش‌های منظم توسط اساتید مجرب، به رشد و بالندگی آنان کمک می‌کند.

مدیر کل کانون استان به در نظر گرفتن الگوی اسلامی ایرانی در تمام فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: در تمامی فعالیت‌های کانون، اسلامیت و ایرانی بودن آن در نظر گرفته می‌شود. وی در ادامه گفت: با دعوت از موسسات مردم نهاد و بخش خصوصی سعی می‌شود به جامعه‌ی هدف خود خدمت رسانی بهتری انجام دهیم.

دیدار مدیر کل کانون چهارمحال و بختیاری با امام جمعه شهرکرد
الگوی اسلامی، ایرانی در تمام فعالیت‌های کانون لحاظ می‌شود

روح الله واحد به نقاط قوت اشاره کانون اشاره کرد و ادامه داد: در کانون پس از کنکاش و رصد تمامی نقاط شهری و روستایی و حتی مناطق دورافتاده؛ استعدادهای برتر را شناسایی و پرورش داده و در مواردی هم آنها را به موسسات و ارگان‌های دیگر متصل می‌کنیم و به عقیده‌ی من، این از بهترین نقاط قوت کانون می‌باشد.

مدیرکل کانون در پایان به معرفی کانون زبان استان پرداخت و گفت: کانون زبان یکی از تخصصی‌ترین آموزشگاه‌های زبان در جامعه است و در استان چهارمحال وبختیاری با تحت پوشش قرار دادن تعداد ۸۵۰۰ زبان آموز به یکی از معتبرترین آموزشگاه‌های زبان در استان تبدیل شده است.

در پایان تعدادی از نمونه دست‌سازه‌های کودکان و نوجوانان که به راه‌پیمایی اربعین ارسال شد، به عنوان نمونه و یادگاری تقدیم امام جمعه‌ی شهرکرد شد.

گفتنی است در این دیدار، مدیر کانون زبان استان، معاون فرهنگی اداره کل، کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی، مالی و اداری و تعدادی دیگر از نیروهای ستادی به همراه چند تن از مسئولین مراکز شهرکرد، مدیرکل را همراهی می‌کردند.

برای مشاهده آلبوم تصویری کلیک کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =