کد خبر: 346160
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
دیدار با خانواده‌ی شهدای کودک

در چهارمین روز از هفته‌ی ملی کودک، روز سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳؛ مدیرکل کانون چهارمحال و بختیاری با دو خانواده‌ی شهید کودک دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی ملی کودک، مدیرکل کانون استان به همراه مدیر بنیادشهید شهرستان شهرکرد، با خانواده‌ی شهدای کودک در دوران دفاع مقدس دیدار و از مقام شامخ خانواده‌ی ایثارگران و شهدا قدردانی کرد.

مدیر کل کانون استان در ابتدا در منزل خانواده‌ی شهیده سیده زهره هاشمی ۸ ساله و شهید سید جلیل هاشمی ۶ ساله که هر دو در بمباران هوایی رژیم بعثی در سال ۱۳۶۷ شهرکرد به شهادت رسیدند حاضر شد و با گفتگو با مادر این شهدا، به مرور خاطرات آن دوران پرداخت.

روح‌الله واحد به برکات این شهدا اشاره کرد و گفت: در روز قیامت تنها امید ما به شفاعت و ضمانت، همین شهداست.

دیدار با خانواده‌ی شهدای کودک

مادران شهیدان در مورد کودکانش گفت: آنها معصومانه و مظلومانه و در حال بازی در حیاط بر اثر بمباران هوایی به شهادت رسیدند ولی آثار و برکات حضورشان در خانه‌ی ما مشاهده می‌شود.

این مادر شهید گفت: آثار بمباران هوایی هنوز در حیاط منزل موجود است که به نشانه‌ی تبرک آنها را حفظ کرده‌ایم.

سپس مدیرکل کانون استان با همراهان به منزل خانواده‌ی شهید کودک «مهتاب حیدری» رفته و با پدر و مادر آن شهید به گفتگو پرداخت.

شهیده مهتاب حیدری در سال ۱۳۶۱ و در سن ۵ سالگی در حمله موشکی رژیم بعث به مسجدسلیمان شهید شد.

دیدار با خانواده‌ی شهدای کودک

پدر و مادر این شهیده‌ی بزرگوار که از اهالی قدیمی استان چهارمحال و بختیاری هستند در زمان جنگ و بخاطر محل کار پدر خانواده در مسجدسلیمان زندگی می‌کردند که بعد از شهادت فرزندشان به شهرکرد بازگشتند و تاکنون در این شهر سکونت  دارند.

گفتنی است در این دیدارها، معاون و کارشناس فرهنگی اداره کل کانون استان و مدیر و معاون درمان بنیاد شهید شهرستان شهرکرد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری را همراهی می‌کردند.

دیدار با خانواده‌ی شهدای کودک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =