کانون بدنبال پرورش کودکان و نوجوانان خلاق و کوشا باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان در جمع نشست صمیمانه مسوولان با کودکان و نوجوانان از کانون خواست که بدنبال پرورش کودکان و نوجوانان خلاق و کوشا باشد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه‌وبویراحمد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یاسوج آیت الله حسینی در نشست صمیمانه کودکان و نوجوانان با مسئولان و مدیران کل استان ضمن گرامی‌داشت هفته کودک و نوجوان از حضور تمام اعضای جلسه تقدیر و تشکر کرد و گفتند:سرمایه‌های اصلی یک جامعه فرهنگ است و خلق این سرمایه توسط انسان‌ها انجام می گیرد.

ایشان همچنین پایه حیات انسان را دوران کودکی و نوجوانی دانست و گفت: انسان باید معرفت به اولیای الهی و خداوند پیدا کند تا از حیوانات برتر باشد و بهترین انسان‌ها برای تربیت بشر پیامبران هستند و مهم‌ترین رسالت آنها تربیت جامعه اسلامی است پس تربیت مهم‌ترین مسئله در جامعه بشری و جامعه اسلامی است و کودکان و نوجوانان باید در این راه به خوبی هدایت شوند.

وی به زندگی کودکان و نوجوانان عشایری و زندگی سخت گذشته اشاره کرد و گفت : کودک و نوجوان در کنار خانواده علاوه به تحصیل به کار و تلاش می‌پرداخت و نوجوان از کودکی برای زندگی تلاش می کرد ولی اکنون خانواده و والدین این اجازه را به کودک نمی دهند که آزمون و خطا کند .

آیت الله حسینی از کانون پرورش فکری خواست که برنامه ها و فعالیت‌های خود را به سمت پرورش کودکانی خلاق ، کوشا و  تلاش سوق دهد و مسیر ویژه برای کار ، جدیت ، تلاش و سازندگی برای نوجوانان میسر کنیم.

وی افزود: نوجوانان بدنبال مهارت آموزی باشند و روش‌های آموزشی و تربیتی به سمت در دوره نوجوانی کودک کار و خلاق باشد . اگر این کار انجام شد تحولی عظیم رخ خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اکنون بسیار جوانان تحصیلکرده ای که مهارتی ندارند هم خود و خانواده و جامعه نگران آن‌ها هستند.امکانات هست ولی مسیری که ترسیم کرده ایم اشتباه بوده است اجازه فعالیت به کودک نمی دهیم خانواده‌هایی که تمام کار شخصی کودک را انجام می دهند. تجدید نظر کنیم والدین دلسوزی می کنند به ضرر کودک است اجازه دهید کودک خودش کارش را انجام دهد. آزمون و خطا کند فکر کند که ذهنش فعال شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این نشست ضمن تشکر از حضور مسوولان در جمع کودکان و نوجوانان گفت : حضور نماینده ولی فقیه در استان میان کودکان و نوجوانان برای ما انگیزه است که ادامه مسیر را پرانگیزه در خدمت کودکان و نوجوانان باشیم.

سلیمان شهبازی به ارائه گزارشی از ۶ ماه گذشته کانون پرورش فکری پرداخت و افزود: در هفته ملی کودک ۲۰۰ برنامه شاخص را در استان در حال اجرا هستیم و با عطر افشانی گلزار شهدا شروع کردیم و روزانه در هر کدام از مراکز ثابت و سیار ما برنامه‌های متنوع و متعددی در حال اجرا است تا هفته پر باری را برای کودکان و نوجوانان استان داشته باشیم.

وی ادامه داد : یکی از رسالت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در واقع رساندن خدمات فرهنگی ،هنری ،ادبی به مناطقی است که کم برخور و مناطقی که به زیر ساخت های فرهنگی دسترسی ندارند.

ایشان همچنین اشاره کرد : امروز همه مراکز در استان کهگیلویه و بویر احمد بدون استثنا متناسب با دنیای کودکان تعمیر و تجهیز و شاداب سازی شده‌اند.

وی به افتتاح مرکز فرهنگی هنری مادوان بعد از ۱۲ سال  که ۶۰ درصد رشد فیزیکی داشت اشاره کرد و این نوید را به کودکان و نوجوانان مادوان داد که در روزهای آینده شاهد افتتاح این مرکز خواهد شد .

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویر احمد در اکثر شاخص‌ها جزءاستان‌های برتر است . مثلا در امانت کتاب به کودکان و نوجوانان در ۶ ماه گذشته رشد ۱۰۰درصدی داشته ایم.

شهبازی در بخش دیگری از سخنانش  اجرای طرح کام (اولیاء،کانون ،مدرسه) را بعنوان مثلث موفقیت توسعه و رشد کودکان و نوجوانان استان عنوان کرد و ابراز داشت: این طرح هم مهارت آموزی است و هم پیشگیری از آسیب های اجتماعی که هم‌اکنون در استان در حال اجرا است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه سخنانش به رویدادهای جدید در کانون پرورش  فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت : رشد صددرصدی اعضا و همچنین برگزاری کارگاه را در ۶ ماه گذاشته و  تشکل شورای خانواده است از اتفاق های جدید و مهم کانون بوده است.

وی دنیای نوجوانان را دنیای تنوع طلبی واستقلال طلبی برشمرد و گفت: ما همه‌ی مراکز را به وسایل ورزشی و تفریحی متناسب با دنیای نوجوانان تجهیز کرده ایم تا نوجوان  بجای رفتن به مکان های نامناسب به  کانون بیاید و از این خدمات در کنار خدمات فرهنگی و آموزشی دیگر بهره ببرد.

شهبازی از راه اندازی چهار سینمای کودک و نوجوان در یکسال آینده را برای کودکان و نوجوانان در شهرستان های مختلف استان خبرداد.

گفتنی است در جلسه این نشست مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیرکل آموزش و پرورش ، مدیرکل نهاد کتابخانه‌ها و رییس سازمان دانش آموزی نیز حضور داشتند.

گفت و گو با کودکان و نوجوانان ، اجرای شاهنامه خوانی توسط اعضای مرکز یک یاسوج و تجلیل از برگزیدگان جشنواره های بین المللی ، ملی و اعضای موفق کانون از دیگر برنامه های این نشست بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =