کد خبر: 346620
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
برگزاری کارگاه آموزشی"خانواده سالم" در یاسوج

به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دبستان بنت الهدی کارگاه آموزشی "خانواده سالم" در یاسوج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد این کارگاه آموزشی که با مشارکت بیش  از ۱۰۰ نفر از والدین برگزار شد مدیرکل استان گفت:خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که تأمین کننده‌ی نیازهای روانی و جسمانی افراد است و کودک از همان ابتدایی شیرخوارگی از محیط خانواده متأثر می‌شود و در بزرگسالی نیز این تأثیر پیچیدگی خاص خود را پیدا می‌کند .

سلیمان شهبازی افزود: خانواده در رشد شخصیت فرزندان ،تحکیم ارتباط میان اعضای خود و اعتلای فرهنگ جامعه نقش و اهمیت بسزایی دارد و فرزند در خانه و در دامان والدین رشد می کند و آماده ی ورود به مرحله‌ی دیگری می‌شود.

وی صریح کرد:  والدین تعامل و ارتباط با مدرسه را حفظ کنند و در این خصوص ارتباط والدین با مدرسه  کم است و رها شده عمل کرده ایم چون شناخت با ارتباط حاصل می شود.

شهبازی به نیازهای اساسی کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: توجه ، محبت ، احترام و وقت گذاشتن به عزت نفس کودک کمک می کند و اگر این عزت نفس  در خانواده ایجاد نشود کودک در خارج از خانه بدنیال آن می گردد.

مدرس این کارگاه آموزشی افزود: مقایسه کردن ریشه امنیت روان کودک‌ را خشک می کند و سبک رفتاری والدین در خانواده که آینده کودک را می سازد.

وی گفت : دست از سرزنش ، مقایسه کودک برداریم و بجای آن برای کودک شنونده خوبی باشیم چرا که هرچه  فاصله با کودک زیاد شود  آسیب اجتماعی  نیز بیشتری بوجود می آید.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان در پایان به ظرفیت‌های کانون اشاره کرد و از همه کودکان و نوجوانان ،والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها خواست در جشنواره قصه‌گویی شرکت کنند.   

برگزاری کارگاه آموزشی"خانواده سالم" در یاسوج

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =