نشست هم‌اندیشی فعالان وکنشگران حوزه کودک ونوجوان استان ایلام برگزار شد

به همت و میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ودرادامه بهره گیری ازظرفیت‌های موجود و تقویت تولیگری کانون، نشست هم‌اندیشی فعالان وکنشگران حوزه کودک ونوجوان استان ایلام برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی کانون،فاطمه رستگارمدیرکل کانون پرورش فکری استان درآغازاین نشست ضمن خیرمقدم و سپاس ازحضور مهمانان،گفت:برگزاری نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ با محوریت و موضوع کودکان و نوجوانان یک ضرورت مهم است ولازم است که ادارات و نهادهای مرتبط با فرهنگ و ادب و هنر و... حوزه کودک و نوجوان ورود و با این اداره کل همکاری کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام ادامه داد: تولید محتوا در کارگروه در حوزه های اربعین، دفاع مقدس و خرده فرهنگ های استان ایلام برای کودکان و نوجوانان ضروری و لازم است،زیرا این مباحث از اهمیت و جایگاه مهمی در جغرافیای استان ایلام برخوردار است ولازم است که به تولید محتوا در این عرصه ها اهتمام شود.

وی درادامه بااشاره به وجودظرفیت های موجود دراداره کل کانون استان ایلام ادامه داد:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مجموعه ای پویاست که در آن فعالیت های تخصصی برای کودکان و نوجوانان عضو کانون در شهرها و روستاهای استان توسط مربیان و نیروهای باتجربه و متخصص اجرا می شود.

وی با بیان این که در استان ایلام خیران فرهنگی دراین راستا فعالیت جدی ندارند، گفت: لازم است که خیران وحامیان فرهنگی حوزه کودک و نوجوان به کمک کانون بیایند و کمک کنند و ظرفیت های خود را در اختیار ما قرار دهند، زیرا این ظرفیت ها می توانند خلاهای همکاری و تولید محتوا را در این کارگروه ها برطرف کنند.

وی ادامه داد:استفاده از ظرفیت‌های سایر ادارات فرهنگی و سازمان‌های مردم‌نهاد بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقدشده می‌تواند بر تسریع رسیدن به اهداف مورد نظر، کمک کند و کانون ازهمکاری وایده پردازی ارادات وافراد حمایت واستقبال می کند.

وی بااشاره به جایگاه تولیگری کانون پرورش فکری در استان گفت: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان تنهانهاد متولی حوزه کودک ونوجوان است که تلاش می کندباهم افزایی وتعامل،برنامه ریزی کلان و بلند مدت، با تمام ادارات و نهادهای دولتی وانجمن های مردم نهاد فعالیت های حوزه کودک و نوجوان دراستان راتوسعه و گسترش دهد.

رستگاربا اشاره به اهمیت تشکیل شورای کودک دراستان ادامه داد:تشکیل واتاق فکر شورای کودک دراستانداری با حضور استاندار محترم بادبیری کانون پرورش فکری یک ضرورت مهم و کاربردی است که در حال انجام و اجراست.

در جلسه هم اندیشی فعالان و کنشگران حوزه کودک ونوجوان استان،خداداد ابراهیمی روزنامه‌نگار ونویسنده پیشکسوت ادبیات داستانی و مدیرمسئول روزنامه و پایگاه خبری مهران، بتول میرزایی نویسنده ادبیات دفاع مقدس ومدیر مسئول انتشارات گنج سرا،احمدمیرزابیگی پژوهشگر و مدرس دانشگاه فرهنگیان استان، ملوک هاشمی، فعال فرهنگی و معاون فرهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ومرتضی حاتمی،نویسنده ادبیات کودک ونوجوان وبزرگسال،فرحناز چولکی،نویسنده و شاعرحضورداشتند وبه بیان نظرات ودیدگاه های خود درحوزه های فرهنگ، هنر، ادب،رسانه و مباحث مذهبی،روان شناسی و... پرداختند.

نشست هم اندیشی فعالان حوزه کودک ونوجوان به همت ودبیری و میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان درراستای تقویت تولیگری وبهره گیری ازی ظرفیت های موجود درحوزه کودک و نوجوان استان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =