مبانی تربیتی و ارزش‌ها با ادبیات ویژه به کودکان منتقل شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: ارزش‌های فرهنگی و دینی در کنار مبانی تربیتی از طریق ادبیات و زبان ویژه برای کودکان تبیین شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل، کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به مناسبت هفته ملی کودک افزود: تبیین ارزش‌های دینی و اسلامی برای کودکان و نوجوانان با استفاده از زبان و ادبیات این رده سنی امری راهبردی است.

نماینده ولی‌فقیه در سمنان، دغدغه‌مندی را مهمترین ویژگی مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و ادامه داد: اطلاع‌رسانی برنامه‌ها، رویدادها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مشارکت بیش از پیش خانواده‌ها در برنامه‌های این نهاد منجر خواهد شد.

وی، استعدادیابی را از مهمترین وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و گفت: شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان و زمینه‌سازی برای پرورش و شکوفایی آن نسل آینده را از تهدیدات فرهنگی و اجتماعی مصون می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان با ابراز تاسف از معرفی‌نشدن مفاخر فرهنگی و ادبی به کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: اقداماتی که برای معرفی ذخایر و گنجینه‌های غنی فرهنگی کشور انجام شده در مقایسه با تهاجم فرهنگی دشمنان، بسیار ناچیز و محدود است.

وی با تاکید بر آموزش مهارت‌های اجتماعی به موازات تقویت ویژگی‌های معنوی، بیان کرد: نقش مربیان و معلمان در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان دارای اهمیت و قابل توجه است و نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد، چراکه گاهی کلام یک مربی، مسیر زندگی کودکان و نوجوانان را تغییر می‌دهد.

وی تقویت فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و معرفی مفاخری همچون حافظ و سعدی را عامل ایجاد حس تعلق خاطر به وطن دانست و تاکید کرد: باید با هویت‌بخشی به کودکان و نوجوانان، زمینه تعلق خاطر آنان به کشور، فرهنگ و مردم خود را فراهم کرد.

امام جمعه سمنان با تقدیر از برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در نشست گفت: شما عزیزان آینده‌سازان این سرزمین هستید و این کشور متعلق به شماست، بنابراین باید خود را برای آینده مهیا کنید.

مبانی تربیتی و ارزش‌ها با ادبیات ویژه به کودکان منتقل شود

وی با اشاره به مهر و محبت دوسویه میان کودکان و نوجوانان و والدین آنان افزود: بسیاری از شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم، پدران بزرگواری بودند که هرچند فرزندان خود را دوست می‌داشتند اما جان خود را برای حفظ ارزش‌های اسلامی و امنیت ایران فدا کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان اظهار کرد: امروز نیز مجاهدان جبهه مقاومت جان خود را تقدیم آزادی فلسطین و دفاع از مردم و کودکان غزه و لبنان می‌کنند.

امام جمعه سمنان با اشاره به مهر و محبت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به کودکان و نوجوانان گفت: مقام معظم رهبری از کودکان و نوجوانان می‌خواهند در درس خود کوشا باشند، اخلاق را رعایت کنند و ورزش را نیز در برنامه‌های خود قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در سمنان با تحسین کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه که با اعتماد به نفس، نسبت به قرائت مقالات خود اقدام کردند، خاطرنشان کرد: برای همه شما عزیزان دعا می‌کنیم تا در بخش‌های مختلف موفق و سربلند باشید و مایه افتخار خانواده‌های خود و استان و کشور شوید.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) به گنجینه غنی معارف اسلامی و دینی اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها علاقه‌مند به حفظ و فراگیری ارزش‌های اسلامی، دینی و ملی توسط فرزندان خود هستند که باید در برنامه‌ریزی‌ها به این موضوع توجه کرد.

شایان ذکر است در این دیدار مرتضی مزینانی صفابین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان گزارشی از برنامه‌ها و رویدادهای هفته ملی کودک امسال در استان ارایه کرد.

مبانی تربیتی و ارزش‌ها با ادبیات ویژه به کودکان منتقل شود

در این نشست همچنین مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نظرات و مشکلات خود را با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان درمیان گذاشتند.

شعرخوانی، دکلمه‌خوانی و بیان دغدغه‌های تعدادی از کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، از دیگر برنامه‌های این دیدار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =