به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، ابراهیم سیسان در این نشست با اشاره به دوران کودکی خود و اهمیت کانون پرورش فکری در شکلگیری مسیر هنریاش، از این نهاد به عنوان خانهای برای کشف استعدادهای پنهان یاد کرد.
او با بیان اینکه اگر کانون نبود، هرگز فرصت آشنایی با اساتیدی چون اسماعیل عباسی و کوروش پارسانژاد را پیدا نمیکرد، به نقش کلیدی کانون در پرورش هنرمندان آینده تأکید کرد.
آموزش عکاسی به کودکان کار؛ تجربهای ماندگار
یکی از مهمترین بخشهای صحبتهای سیسان، به تجربهی ارزشمند او در آموزش عکاسی به کودکان کار اختصاص داشت. این هنرمند با اشاره به دوران سخت کرونا، از برگزاری یک دوره آموزشی عکاسی برای کودکانی که در شرایط سختی زندگی میکردند، سخن گفت.
«سیسان» افزود: با جمعآوری دوربینهای دست دوم و با وجود نبود حمایتهای مالی، توانستم به این کودکان فرصت آشنایی با دنیای هنر بدهم. او با ابراز شگفتی از خلاقیت و استعداد این کودکان، از فروش آثارشان و استفاده از این درآمد برای تهیهی تجهیزهای جدید برای دختران شرکتکننده در کارگاه خبر داد.
کانون؛ خانهی همه کودکان
سیسان با تأکید بر این نکته که مخاطبان کانون تنها به قشر مرفه جامعه محدود نمیشوند، بر لزوم توجه ویژه به کودکان آسیبدیده تأکید کرد.
این هنرمند با روایت داستان کودکی که ۱۰ سال از عمر خود را در خیابان گذرانده بود، نشان داد که هنر میتواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای بهبود شرایط زندگی این کودکان مورد استفاده قرار گیرد.
در پایان این نشست، سیسان با ابراز امیدواری نسبت به آیندهی کانون پرورش فکری، پیشنهادهایی را برای بهبود وضعیت آموزش در این نهاد ارائه کرد. سخنان او نشان از تعهد عمیق این هنرمند به آموزش و حمایت از کودکان است و اهمیت فعالیتهای کانون پرورش فکری در این زمینه را بیش از پیش آشکار میسازد.
نشست هماندیشی استادان هنرهای تجسمی با مدیرعامل و معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز دوشنبه اول بهمن ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون برگزار شد.