به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، نادر موسیفاطمی، که خود از پرورشیافتگان کانون در دهه ۴۰ است، تجربههایش را به عنوان مربی هنر کودک از دهه ۶۰ به بعد به اشتراک گذاشت و از آرزوی دیرینه خود برای مربی شدن در کانون صحبت کرد. او افزود: «کانون صاحبان اصلیاش کودکان و نوجوانان هستند و ما فقط بازیکنان این زمین هستیم.»
او با اشاره به لزوم بازنگری در روشهای آموزش هنر و توجه به نیازهای کودکان و نوجوانان در دنیای امروز؛ کانون پرورش فکری را به عنوان مهمترین نهاد متولی آموزش هنر در کشور معرفی کرد و بر نقش آن در پرورش استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان تاکید کرد.
فاطمی همچنین به ضرورت تغییر نگاه به آموزش هنر اشاره کرد و گفت: «ما دیگر نمیگوییم آموزش نقاشی یا سفال؛ بلکه باید به آموزش هنر با هدف توانمندسازی کودکان برای مواجهه با زندگی نگاه کنیم.»
او از همدلی به عنوان اصل اساسی این نشستها یاد کرد که نه تنها با یکدیگر بلکه با کودکان، نوجوانان، خانوادهها و آینده است.
پژوهشگر حوزه هنر کودک، کانون را به چند بخش تولید، نشر، آموزش و جشنوارهها تقسیم کرد و از تجربههای خود به عنوان داور در جشنوارههای داخلی و خارجی کانون گفت.
وی اضافه کرد که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر در مقایسه با وضعیت جهانی، در زمینه آموزش هنر حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
در پایان، او به اهمیت توجه به مربیان و نیازهایشان از جمله امنیت شغلی تاکید کرد و از تجربه نشستهای آموزشی برای کتابهای تجسمی صحبت کرد.
وی با اشاره به اهمیت ارتقای سطح دانش و مهارت مربیان، خواستار برگزاری دورههای آموزشی بیشتر برای مربیان شد و پیشنهاد داد که مدیران نیز باید در چنین دورههایی شرکت کنند تا در حوزههای هنری و سازمانی به روز شوند.
نشست هماندیشی استادان هنرهای تجسمی با مدیرعامل و معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز دوشنبه اول بهمن ۱۴۰۳ در سالن گردهمآیی مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون برگزار شد.