دیدار مدیرکل کانون با سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

داریوش آقاسی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، با ناصر علیفر، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان، دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون خوزستان، داریوش آقاسی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، روز دوشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۳ به همراه فرزانه خدری معاون اداری و مالی کانون، ضمن حضور در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش با ناصر علیفر، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، دیدار کرد.

آقاسی در این دیدار ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای ناصر علیفر، بر لزوم همکاری مشترک کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش خوزستان تأکید کرد. وی همچنین با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی برای تقویت روحیه همدلی و مشارکت دانست.  

مدیرکل کانون به یادآوری تفاهم‌نامه همکاری میان کانون و آموزش و پرورش در سال گذشته پرداخت که بر اساس آن، کارکنان آموزش و پرورش و فرزندان آنان از تخفیف ویژه برای ثبت‌نام در دوره‌های کانون زبان ایران بهره‌مند شدند.
آقاسی در ادامه، طرح ملی کانون‌یاران را معرفی کرد که طی آن دانش‌آموزان کانون یار در مدارس فعالیت می کنند. وی در ادامه به فعالیت مربیان کانون در مدارس مختلف اشاره کرد و افزود که این فعالیت ها به ارتقای مهارت‌های خلاقیت، قصه‌گویی و مشارکت فرهنگی دانش‌آموزان کمک می‌کند.

آقاسی تصریح کرد: «نیروهای مجرب کانون که به آموزش و پرورش منتقل شدند، دارای ظرفیت و مهارت بالایی هستند که می توان از آنان به‌عنوان ظرفیت‌های ارزشمند در امر تعلیم و تربیت استفاده کرد.» وی همچنین تأکید کرد که کانون پرورش فکری می‌تواند در اجرای طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) همکاری مؤثری داشته باشد.
داریوش آقاسی در این نشست پیشنهاد تشکیل میز تعلیم و تربیت استان را با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری، دانشگاه فرهنگیان و سازمان نوسازی مدارس مطرح کرد تا بتوان با هم‌اندیشی بیشتر چالش‌های آموزشی و فرهنگی استان را به‌صورت هماهنگ حل کرد.

ناصر علیفر در این دیدار ضمن خیر مقدم به مدیرکل کانون و همراهان بر لزوم استفاده از ظرفیت کانون پرورش فکری تأکید کرد و افزود: کانون پرورش فکری ظرفیت‌های فراوانی دارد که هنوز در مدارس مورداستفاده کافی قرار نگرفته است و با کمک این ظرفیت‌ها می توان بسیاری از مسائل پیش روی دانش آموزان را برطرف کرد. وی بر ضرورت بهره‌گیری از برنامه‌های قصه‌گویی و مهارت‌های خواندن برای افزایش درک مطلب در دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: مهارت خواندن از شنیدن درست شکل می‌گیرد و قصه‌گویی می‌تواند به این امر کمک کند. دانش‌آموزان باید به‌گونه‌ای بخوانند که مطلب برایشان تداعی شود. این مهارت از طریق شنیدار صحیح و استفاده از قصه‌گویی قابل تقویت است. وی تشکیل میز تعلیم و تربیت را ضروری دانست.

این دیدار، بیانگر تعهد هر دو نهاد برای تقویت همکاری‌ها در جهت ارتقای کیفیت آموزش، پرورش خلاقیت و توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان بود. هر دو طرف بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و آموزشی یکدیگر برای رسیدن به اهداف مشترک تأکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =