کد خبر: 359129
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۳۲
بازدید 11
سفری خلاقانه به «مدرسه‌ی حیوانات» با عطر خاطرات هوشنگ مرادی کرمانی در دامغان۱

مرکز فرهنگی هنری شماره یک دامغان، با الهام از داستان «رضایت‌نامه» هوشنگ مرادی کرمانی، اعضای خود را به سفری شگفت‌انگیز به دنیای تخیل و خلاقیت در قالب کارگاه «مدرسه‌ی حیوانات» دعوت کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مرکز فرهنگی هنری شماره یک دامغان، با الهام از داستان «رضایت‌نامه» هوشنگ مرادی کرمانی، اعضای خود را به سفری شگفت‌انگیز به دنیای تخیل و خلاقیت در قالب کارگاه «مدرسه‌ی حیوانات» دعوت کرد. این برنامه با هدف تقویت مهارت‌های زبانی، تخیل و اعتماد به نفس اعضا برگزار شد.

 سیما امیرعبداللهیان، مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری شماره یک دامغان، با تشریح جزئیات این برنامه گفت: جلسه با خواندن داستان «رضایت‌نامه» اثر ماندگار هوشنگ مرادی کرمانی آغاز شد و فضایی برای گفت‌وگو درباره‌ی تفاوت‌ها و شباهت‌های مدارس قدیم و جدید فراهم آورد.

وی افزود: سپس، اعضا با موضوع خلاقانه‌ی «مدرسه‌ی حیوانات» وارد دنیای تخیل شدند. در بازی جذاب «بگرد و پیدا کن»، حیوانات مختلف را در فضای کلاس پیدا کرده و با حرکات پانتومیم، آن‌ها را به دیگران معرفی کردند.

سفری خلاقانه به «مدرسه‌ی حیوانات» با عطر خاطرات هوشنگ مرادی کرمانی در دامغان۱

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در ادامه، هر یک از اعضا حیوانی را انتخاب کرده و به سوالاتی نظیر نام مدرسه، مدیر، خوراکی‌ها، زنگ‌های تفریح و کلاس، موضوعات درس ورزش و ریاضی، مقررات جریمه و ویژگی‌های نیمکت‌ها در مدرسه‌ی حیوانات خود پاسخ دادند.

امیرعبداللهیان با اشاره به نحوه ارائه پاسخ‌ها و فعالیت‌های خلاقانه اعضا، بیان داشت: “ین پاسخ‌ها به صورت گفت‌وگو و نمایش اجرا شد و در ادامه، اعضا با نوشتن داستانی کوتاه با عنوان «یک روز در مدرسه‌ی حیوانات»، خلاقیت خود را به نمایش گذاشتند و برخی از آثار خود را برای دوستانشان خواندند.

وی با ابراز رضایت از فضای پرشور و مشارکتی کلاس، اظهار داشت: اجرای نمایش‌هایی درباره‌ی مدرسه حیوانات، پایان‌بخش این برنامه بود. شور و نشاط حاکم بر کلاس، نشان از تأثیر عمیق این فعالیت‌ها در رشد تخیل، تقویت مهارت نویسندگی و افزایش اعتماد به نفس اعضا داشت.

امیرعبداللهیان در پایان گفت: این برنامه خلاقانه مرکز فرهنگی هنری شماره یک دامغان، نمونه‌ای بارز از تلفیق ادبیات، بازی و هنر برای پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha