کد خبر: 220341
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
باغ پرندگان مسابقه اینترنتی شد

مسابقه اینترنتی باغ پرندگان با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با بخش‌هایی از زندگی این گروه از جانوران بر روی سایت مسابقات کانون پرورش فکری به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این مسابقه کاربران اینترنت فرصت دارند تا تاریخ 22 شهریور 1392 با مراجعه به پایگاه اینترنتی مسابقات کانون به نشانیwww.kanoonquiz.ir  ، به 14سوال چهارگزینه‌ای مسابقه‌ی “باغ پرندگان” ظرف مدت 20 دقیقه پاسخ دهند.
در برپایی این مسابقه‌ی اینترنتی علاوه بر مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی(آموزش شهروندی) شهرداری منطقه 4 تهران و باغ پرندگان تهران نیز مشارکت دارد.
پس از پایان مهلت تعیین شده قرار است به برگزیدگان این رقابت هدایایی اهدا شود. بازدید از باغ پرندگان تهران از جمله جوایز و هدایایی است که برای کودکان و نوجوانان منتخب به قید قرعه، پیش‌بینی شده است.
در این مسابقه، مخاطبان با نکته‌هایی از زندگی پرندگان مانند خصوصیات ویژه پرندگان، پرندگانی که در شهرها قابل مشاهده هستند، بزرگ‌ترین پرنده دنیا، سریع‌ترین پرنده جهان و پرندگانی که در باغ پرندگان تهران وجود دارند آشنا می‌شوند.
هم‌چنین علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه با جانوری که در دسته پرندگان هست اما قدرت پرواز ندارد و عوامل موثر در تبدیل تخم پرنده به جوجه در قالب سوال و پاسخ بیشتر آشنا می‌شوند و نکات دیگری را نیز فرا خواهند گرفت.
در حال حاضر نیز مسابقات دیگری همچون عطر نرگس، خرم ناز،تالاب زریوار و هدیه‌ای برای زندگی 5 نیز در دسترس علاقمندان قرار دارد. 
کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در این مسابقات با یک بار عضویت در سایت مذکور‌، می‌توانند در تمامی این مسابقات مشارکت داشته و میزان اطلاعات و آگاهی خود را مورد ارزیابی قرار دهند.