نماینده چالوس و نوشهر: پویایی کانون باعث پیشرفت کشور می‌شود

نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است که اگر کانون به خوبی به فعالیت‌های خود ادامه بدهد دیگر از آینده کشور نگرانی و دغدغه‌ای نخواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی و امورر بین‌الملل کانون، قاسم احمدی نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای در جمع معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی کانون سراسر کشور گفت: من بسیاری از خاطرات شیرین کودکی‌ام به کتاب‌خانه‌ی کوچک کانون باز می‌گردد روزهایی که در کانون کوچک نوشهر با تئاتر، قصه، سفال‌گری و هنرهای تجسمی آشنا شدیم اثری که مربیان کانون روی کودکان می‌گذارند بسیار بزرگ و با اهمیت است.
وی تاکید کرد که هر قدر روی این حوزه سرمایه‌گذاری شود این سرمایه‌ها به هدر نمی‌رود و من به عنوان یک عضو از خانواده کانون آمادگی دارم از فعالیت‌های کانون و بخش بزرگی از کار که در اختیار شماست، دفاع کنم و اغلب اعضای کمیسیون تلفیق مجلس نیز چهره‌هایی فرهنگی هستند و تمام تلاش‌مان را برای رفع مشکلات کانون به‌ویژه مشکلات نیروی انسانی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی خواهیم کرد.
احمدی در عین حال گفت که فضای فرهنگی جامعه برای کودکان و نوجوان چندان مناسب نیست و آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه تلاش بیشتری از خود نشان دهند تردید نکنید که اگر بخواهیم نسل خوبی داشته باشیم بخش مهمی از این امر به پویایی و حرکت شما در کانون بازمی‌گردد.
وی نظارت بر حوزه اسباب بازی به ویژه بررسی و پژوهش در حوزه‌ی تاثیری که برخی از عروسک‌های خارجی بر روی کودکان می‌گذارد، همچنین توجه به معرفی فرهنگ اصیل کشور در مقابله با فیلم‌های ضد ایرانی را از سوی سازمان‌های فرهنگی به ویژه کانون ضروری دانست.
سید صادق رضایی مدیرعامل کانون نیز در این نشست حضور چنین نمایندگان دل بسته به حوزه‌ی فرهنگ را سرمایه ای ارزشمند برای کانون دانست و یادآور شد که کانون در حال حاضر دارای نزدیک به 870 مرکز فرهنگی است در حالی که این عدد باید 2 هزار مرکز باشد تلاش می‌کنیم تا پایان برنامه 1404 دست‌کم 50 درصد از این مراکز مورد انتظار را به بهره‌برداری برسانیم.
وی تصریح کرد که ساخت عروسک ایرانی هنوز به دلیل مشکلات صنعت عروسک سازی در کشور تحقق پیدا نکرده است و انتظار داریم با کمک مسوولان، نمایندگان مجلس و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان ساخت کارخانه‌های پیشرفته اسباب‌بازی در مناطق آزاد کشور فراهم شود.
رضایی تبدیل وضعیت کارکنان کانون را مسأله ای مهم برای ایجاد احساس امنیت شغلی دانست که به گفته‌ی وی هیچ بار مالی بر دوش کشور و بودجه نخواهد گذاشت چرا که این نیروها سال‌هاست که به صورت قراردادی فعالیت می‌کنند و کانون حقوق و دستمزد آن‌ها را پرداخت می‌کند.
مدیرعامل کانون پس از خارج شدن این نماینده مجلس از جلسه به تقدیر از مربیان کانون به ویژه نسل‌های گذشته و پیشکسوتان آن پرداخت و گفت: مربیان ما در سال‌های دور و در اوج گمنامی کودکان ونوجوانانی را تربیت کرده‌اند که اکنون در مناصب مختلف کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.
رضایی از کسانی که به دلیل مشکل بودجه، توسعه مراکز کانون را دچار وقفه می‌کنند و اظهار داشت: اگر به من بگویند تعداد مراکز کانون را به 2 هزار برسانیم می‌گویم بسازید وقتی درهای کانون باز می‌شود درِ ورود به بسیاری از مشکلات و انحراف‌ها بسته می‌شود.
 وی از مدیران کل کانون خواست که در سال 92 با همتی مضاعف مراکز مورد نیاز کودکان در سطح کشور را جانمایی کنند چرا که کانون باید در دسترس همه بچه‌های ایران باشد.
رضایی با بیان این که کانون، زمانی کانون است که بچه‌ها در مراکز آن حضوری فعال داشته باشند، تاکید کرد اکنون که مدیران کانون به مدیرکل تغییر وضعیت داده‌اند باید بدانیم که این‌ها عناوینی است که در سازمان‌نما به ما داده شده است مهم این است که خادم کودکان باشیم و با افتخار خود را مربی کانون بدانیم.