ساخت پویانمایی، اولویت و دلیل اصلی شکل‌گیری مرکز موج است

حمیدرضا بیات رئیس مرکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای موج، درباره اهداف، سیاست‌ها و فعالیت‌های این مرکز تازه تاسیس در حوزه هنر توضیح داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حمیدرضا بیات رئیس مرکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای موج نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه بازدید از سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران و هشتمین بازار پویانمایی تهران، در گفت‌وگویی به تاسیس مرکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای موج اشاره کرد و درباره فعالیت‌ها و سیاست‌های آن توضیح داد: مرکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای موج که در سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را آغاز کرده است، در حال تجهیز و طبقه‌بندی است که قرار است در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ به مناسبت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌صورت رسمی فعالیت خود را با حضور مسئولان کشوری، لشکری و هنرمندان آغاز کند.

بیات با تاکید بر این‌که مرکز موج علاوه بر ستاد مرکزی خود در تهران در شهرهای مختلفی که ارتش منطقه دارد و فعالیت می‌کند، شعبه خواهد داشت، درباره دلیل و مقدمه شکل‌گیری آن تصریح کرد: مرکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای موج، در سال ۱۴۰۲ با دستور و فرمان مقام معظم رهبری تاسیس شد و این فرمان بعد از سفری که ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دور دنیا داشت، در راستای توسعه فرهنگ دریا ابلاغ شد. این فرمان به منظور فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه دریا است و تاکید ویژه ایشان توجه به حوزه پویانمایی بود.

ساخت پویانمایی، اولویت و دلیل اصلی شکل‌گیری مرکز موج است

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری تاکید بر تولید آثار پویانمایی در این مرکز داشتند، عنوان کرد: اولویت اصلی مرکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای موج سینمای انیمیشن خواهد بود، اما به سینمای مستند، داستانی، کوتاه و همچنین سریال هم توجه می‌کنیم. در ابتدای فعالیت این مرکز نیاز است که با مجموعه‌های فرهنگی و هنری دولتی و همچنین نهادهای تخصصی همکاری‌هایی داشته باشیم تا برای تولید آثار اقدام کنیم و حتی حمایت‌های مالی هم در راستای تولید آثار با محوریت توسعه فرهنگ دریا در نظر داریم که در تمامی این تولیدات، آثار پویانمایی اولویت ماست. در تولید این آثار از حضور کارکنان نخبه ارتش که توانایی فعالیت در حوزه سینما دارند هم استفاده می‌کنیم.

رئیس مرکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای موج با اشاره به دیگر فعالیت‌های این مرکز بیان کرد: آموزش هم یکی از اصل‌های مهم مرکز موج است که ویژه برای کارکنان ارتش، خانواده‌های آن‌ها و علاقه‌مندان با تدریس برجسته‌ترین مدرسان سینما، انیمیشن، رسانه و حوزه فرهنگ برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی با اعلام یک خبر ویژه در این گفت‌وگو درباره سربازان مطرح کرد: طبق فراخوانی که اعلام می‌کنیم، قصد داریم جوانان مشمول به سربازی که توانایی و تخصص فعالیت در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را دارند، در مرکز موج جذب کنیم.

ساخت پویانمایی، اولویت و دلیل اصلی شکل‌گیری مرکز موج است

بیات درباره راهبرد مرکز موج در حوزه تربیت نیروهای متخصص برای تولید آثار در حوزه‌های فرهنگی و هنری در این مرکز که تا ۵ سال دیگر متمرکز می‌شود، توضیح داد: با وجود این‌که در ابتدا از ظرفیت کارکنان، نیروهای متخصص نهادهای دولتی و غیردولتی استفاده خواهیم کرد، با توجه به تمرکزی که روی آموزش کارکنان خود خواهیم داشت، تا ۵ سال آینده تولیدات مرکز موج را کاملا با محوریت کارکنان خودمان خواهیم ساخت.

در پایان بیات با اشاره به استقبال مناسب مخاطبان سینما از سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، درباره هدف مرکز موج در راستای حضور در این جشنواره تصریح کرد: قصدمان این است که مرکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای موج در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران جزو پر تعدادترین و باکیفیت‌ترین نهادهای تخصصی صاحب اثر در حوزه انیمیشن باشد و فعالیت خود را برای رسیدن به این هدف از ابتدای سال ۱۴۰۳ آغاز می‌کنیم.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در مرکز ‌آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =