کانون پرورش فکری به دنبال زیست‌بوم‌های خلاق در حوزه علم و فناوری است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: مجموعه کانون به دنبال ایجاد زیست‌بوم‌های خلاق در زمینه علم و فناوری است تا بتواند به عنوان حلقه میانی برای رشد کودکان و نوجوانان اثرگذار باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در آیین پایانی بیست‌وهفتمین دوره مسابقات ملی آموزشی نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی (نادکاپ شریف) عصر روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ که در سالن جباری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد علمی گفت: ۲۷ دوره مسابقه‌ها برگزار شده و سال‌هاست زنجیره دانش، مهارت و خلاقیت را به اعتماد به نفس و خوداتکایی گره می‌زند.

کانون پرورش فکری به دنبال زیست‌بوم‌های خلاق در حوزه علم و فناوری است

او افزود: این مسابقه‌ها سعی می‌کند در تاثیر دانایی و نشاط علمی موثر باشد و در حوزه آموزش مهارت و خلاقیت به کودکان و نوجوانان  فعالیت کنند.

علامتی تصریح کرد: بسیار خرسندم که مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که متعلق به دانش‌آموزان و خانواده‌های‌شان است به دنبال ایجاد زیست بوم‌های خلاق در زمینه علم و فناوری است تا بتواند به عنوان حلقه میانی برای رشد نوجوانان اثرگذار باشد.

مدیرعامل کانون تأکید کرد: موضوع علم و پژوهش مهم است و از سوی مقام‌معظم رهبری نیز تأکید شده است.

او ادامه داد: کانون پرورش فکری به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت باید برش ویژه‌ای در حوزه علم و پژوهش کودکان و نوجوانان داشته باشد. اگر ترویج علم را در سنین کودکی جدی بگیریم، در انگیزه‌بخشی علمی و فناوری ظهور خواهد داشت.

علامتی اظهار کرد: من زمانی که دانش‌آموز بودم جزو شرکت‌کنندگان این مسابقه‌ها بودم.

کانون پرورش فکری به دنبال زیست‌بوم‌های خلاق در حوزه علم و فناوری است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ۵۰ رشته تخصصی برای این رویداد ملی در نظر گرفته شده که اگر این رشته‌ها را در کنار فعالیت‌های ادبی کانون قرار دهیم ‌مانند تریاژ علمی ظهور می‌کند و دانش‌آموزان را در مسیر مناسبی قرار می‌دهد.

او عنوان کرد: باید قدر زیست بوم‌های فعال در حوزه علم و فناوری را بدانیم ما آماده هستیم تا به مسابقه‌های نادکاپ شریف کمک کنیم. باید سازمان را با ساز کودکی کوک کنیم کودکانی که فردای ایران را می‌سازند.

علامتی اظهار کرد: خروجی جشنواره باید آهنگ «ما می‌توانیم» برای کشورمان باشد و این موضوع شدنی است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری عنوان کرد: اگر به مسیر دانایی کودکان و نوجوانان اهمیت بدهیم به بالندگی می‌رسیم. همان‌طور که در ادبیات کشورمان می‌بینیم مردمان سرزمین‌مان هستی را به عنوان پازلی کنار هم گذاشتند و ما امروز از آن بهره می‌بریم، در اشعار مختلف سده‌های گذشته به این موضوع اشاره شده است. بر همه ما فعالان حوزه کودک لازم است پیوست جدیدی از علوم نو را به آینده‌سازان‌ کشورمان انتقال بدهیم تا آینده کشور را به خوبی بسازند.

او افزود: رقابت‌های علمی دانش‌آموزی باعث توسعه فردی افراد می‌شود و هم‌گرایی جمعی را تقویت می‌کند، همچنین باعث هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف می‌شود. امیدواریم سال‌های سال این رویداد ادامه داشته باشد.

در پایان با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون و سعیده عزیزیان مدیرکل آموزش و پژوهش کانون و علی‌اکبر امیری دبیر اجرایی بیست‌وهفتمین دوره مسابقات نادکاپ شریف، از ۱۳۰ برگزیده در ۵۰ بخش با اهدای لوح تجلیل شد.

کانون پرورش فکری به دنبال زیست‌بوم‌های خلاق در حوزه علم و فناوری است

امضای مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زیر لوح‌های تقدیر برگزیدگان درج شده است.

بر اساس این گزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایندگی فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون با حضور در شورای سیاست‌گذاری مسابقات «نادکاپ شریف» از این رویداد حمایت معنوی کرده است.

بیست‌وهفتمین دوره مسابقات ملی آموزشی نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی(نادکاپ شریف) با حضور دانش‌آموزان از شهرهای مختلف سراسر کشور با بیش از ۵۰ رشته متنوع در دانشگاه صنعتی شریف برگزار  شد.

نادکاپ شریف یک رویداد علمی آموزشی است که دانش‌آموزان می‌توانند طی مسابقه به تمرین خوداتکایی و اعتماد به نفس پرداخته و از یادگیری بازی محور و مسابقه محور لذت ببرند.

رویکرد اساسی این جشنواره در حوزه علوم نوین با رویکرد جهانی STEAM و PBL یادگیری پروژه محور و با هدف ایجاد بروز فرصت خلاقیت و تمرین کارِ گروهی در دانش‌آموزان طراحی و اجرا شده است.

از بخش‌های مختلف این مسابقه می‌توان به هوافضا، رباتیک، نانو، زیست فناوری، آینده پژوهی، کمیکار، چرتکه و… اشاره کرد.

پرورش خلاقیت و نوآوری، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس و تقویت هویت ملی و فرهنگی دانش‌آموزان با تاکید بر نیازسنجی و توانمندی‌های علمی و عملی داخلی و تجربه کار گروهی شیرین از دیگر اهداف این مسابقه است.

کانون پرورش فکری به دنبال زیست‌بوم‌های خلاق در حوزه علم و فناوری است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =