سازمان‌های غیردولتی قدرت خود را در حل مشکلات کودکان نشان دهند

یک مترجم ادبیات کودکان و نوجوانان رسانه‌ای شدن فعالیت‌های سازمان‌های غیردولتی و نقش حمایتی دولت‌ها از این تشکل‌ها را فرصتی برای دیده شدن و رشد آن‌ها توصیف کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهلا انتظاریان به مناسبت هفته ملی کودک ایران گفت: این سازمان‌ها به لحاظ ساختاری باید کاملاً مردمی باشند و افراد مختلف فارغ از دیدگاه‌های خود با هر طرز تفکر و نگاهی بتوانند پیرامون موضوع فعالیت این تشکل‌ها کار کنند و به نوعی در مدیریت آن سهیم باشند.
وی تاکید کرد: برخی از تشکل‌های مردمی در حوزه ادبیات کودکان در ایران با بهره‌گیری از تجربیات فرامرزی توانسته‌اند در بسیاری از موارد بر سازمان‌های دولتی فعال در همین زمینه پیشی بگیرند.
انتظاریان یادآور شد: بخشی از بقا و دوام ادبیات کودک منوط به ارتباطات جهانی است و این ارتباطات برای هر سازمان رو به رشدی ضروری است اما فراموش نکنیم که این ارتباطات بدون حضور حامیان مالی غیرممکن است.
این مترجم ادبیات کودکان و نوجوانان تصریح کرد: دولت‌ها علاوه بر این‌که باید از این سازمان‌ها حمایت کنند. شاید یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این منظور آن باشد که فرصتی را در رسانه‌ها و محافل عمومی برای آن‌ها ایجاد کنند تا ضمن معرفی خود به جامعه از برنامه‌های خود برای اصلاح مشکلات و معضلات آن بگویند.
انتظاریان گفت: رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما می‌توانند در شناساندن و برجسته ‌کردن فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد به خوبی وارد عمل شوند و بخشی از برنامه‌های خود را به معرفی این سازمان‌ها و فعالیت‌های آن‌ها اختصاص دهند. به ویژه آن‌که این رسانه عمومی، بخش اعظمی از درآمد خود را از بیت‌المال مردم به دست می‌آورد. پس چه بهتر که بخشی از برنامه‌های خود را به نمایش فعالیت‌های خود مردم که به صورت گروهی هدایت و برنامه‌ریزی می‌شود، اختصاص دهند.