کودکان از قصه‌های دینی می‌آموزند

دو استاد تربیت مربی در بخش کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، کودکان و نوجوانان را با قصه‌های قرآنی آشنا می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجت‌الاسلام حمید بحرکاظمی و ‌حجت‌الاسلام مهدی تاجیک در غرفه جُنگ‌ قرآنی، در قالب‌های مختلف و با شیوه‌های جذاب، آداب اسلامی را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهند.
این مربیان هنرمند به صورت غیرمستقیم، معجزه‌ها و مفاهیم قرآنی را در قالب شعر، قصه، حدیث، معما و... برای شرکت کنندگان نقل می‌کنند.
در این غرفه همچنین سوال‌های دینی از بچه‌ها پرسیده و مسابقه‌هایی برای آن‌ها گذاشته می‌شود و در پایان به برگزیدگان جوایزی تعلق می‌گیرد.
در این میان کودکان و نوجوانان بیش‌تر مشتاق شنیدن زندگی ائمه اطهار همچون زندگی حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) و... از زبان مربیان این کارگاه هستند.
در غرفه جنگ‌های قرآنیِ بخش کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن، این دو روحانی ضمن پاسخ‌گویی به سوال‌های شرعی خانواده‌ها در تصحیح قرائت نماز به بچه‌ها کمک می‌کنند.
این دو هنرمند سعی می‌کنند بچه‌ها را در قصه‌ها، مشارکت بدهند و از آنان می‌خواهند تا بقیه قصه را تعریف کنند و ارتباط کاملاً دوطرفه و تعاملی برقرار می‌شود.
بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از روز 7 رمضان کار خود را آغاز کرده است و تا 27 رمضان در باغ موزه دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی ادامه دارد.