مراکز فراگیر کانون در مهمانی مهر و نیایش معرفی می‌شود

غرفه کارگاه‌های فراگیر در ویژه‌برنامه‌ی مهمانی مهر و نیایش علاوه بر ارایه خدمات به کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، سایر بچه‌ها را نیز با ویژگی‌های این مراکز آشنا می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون، معصومه جعفری مربی مرکز فرهنگی‌هنری شماره 11 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران در این باره گفت: در این غرفه بچه‌ها با دستگاه‌های برجسته‌نگار و به‌دید، کتاب‌های لمسی، مناسب‌سازی شده و بریل و روزنامه ایران سپید ویژه نابینایان آشنا می‌شوند.
مراکز فراگیر کانون در تهران با همکاری سازمان بهزیستی کشور و دفتر نمایندگی یونیسف در ایران با هدف ارایه خدمات فرهنگی‌، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا و کم‌توان جسمی و حرکتی) در کنار سایر بچه‌ها راه‌اندازی شده است.
جعفری افزود: هدف اصلی این مراکز خدمت‌رسانی فرهنگی به این قشر در کنار دیگر کودکان و نوجوانان است، مربیان مراکز فراگیر کانون همواره تلاش می‌کنند سایر بچه‌ها را نیز به فعالیت و دوستی با این کودکان که از برخی موهبت‌های الهی محروم هستند، تشویق کنند تا در کنار هم  از فعالیت‌ها و آموزش‌های فرهنگی‌هنری بهره‌مند شوند.
در حال حاضر 19 مرکز فرهنگی‌هنری فراگیر کانون در شهرهای مختلف کشور فعالیت دارد که از این میان 5 مرکز در مناطق مختلف شهر تهران قرار دارد.
ویژه برنامه‌ی مهمانی مهر و نیایش از روز 26 خرداد(9رمضان) در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران آغاز شده و تا 4 تیر هر روز از ساعت 19 تا 23 با برنامه‌های متنوع فرهنگی‌، هنری، ادبی، جُنگ شبانه و... پذیرای خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان است.