حضور اعضای نوجوان مراکز استان اصفهان در مساجد جامع

مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی است که حضور در مسجد فراهم می‌آورد. در اینجاست که افراد نمازگزار همچون قطره‌های آب به یکدیگر می‌پیوندند تا دریایی از اتحاد را به نمایش درآورند. همه در کنار یکدیگر در برابر پروردگار یکتا رو به سوی یک قبله می‌کنند و لب به حمد و ثنای آن یگانه نازنین می‌گشایند و هماهنگ با یکدیگر سرود توحید را زمزمه می کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مرکز فرهنگی هنری شماره 6 به مناسبت روز جهانی مساجد و در راستای طرح عبودیت « پله پله تا خدا» طی دو روز برنامه بازدید از قدیمی ترین مسجد شهر اصفهان و زیارت مقبره علامه مجلسی را برای اعضای دختر و پسر خود برگزار کرد.
 اعضا در این بازدید علاوه بر آشنایی با دوره تاریخی ساخت مسجد جامع ،با ایوان ها، منبرها،خطوط مختلف اسلامی و شبستان ها آشنا شدند و پس از زیارت مقبره علامه مجلسی ،مربیان زندگی وکتابهای این عالم بزرگ شیعه را برای نوجوانان معرفی کردند.
هم چنین اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 10 به همین مناسبت از مسجد شیخ لطف الله بازدید کردند.در این برنامه کارشناسان مربوطه با معرفی ویژگی های ساخت این مسجد،حاضران را با نمادهای معماری اسلامی-ایرانی آشنا ساختند.

اعضای مرکز فلاورجان نیز از مسجد قدیمی شهر بازدید کردند و در ایستگاه معرفی مسجد و کارگاه نقاشی و نمایش خلاق شرکت نموده، سپس به جمع نمازگزاران پیوستند و در نماز جماعت حاضر شدند.

شایان ذکر است ٢١ آگوست برابر با ٣٠ مرداد بنا به در خواست جمهوری اسلامی ایران، از سوی سازمان کنفرانس ‌اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد و متعاقب آن در سال، یک هفته برنامه‌هایی برای تکریم، تجلیل، اعزاز و اکرام مساجد به اجرا در‌می‌آید.