جلسه شورای فرهنگی،هنری و ادبی کانون استان اصفهان

فضلی ضمن اشاره به حفظ شاکله ی اصلی فعالیت های کانون، بر اهمیت کارشناسی برنامه ها در مجموعه و تعامل هرچه بیشتر کارشناسان با مربیان مراکز تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، در این جلسه فضلی ضمن تشکر از تلاش های همکاران کانون استان اصفهان گستردگی فعالیت در این استان را با وجود مراکز 60 گانه ثابت،سیار روستایی و پستی مورد اشاره قرار داد و گفت:هدف اصلی از برگزاری این جلسات هم فکری میان اعضای ستاد مرکزی و کارشناسان استانی می باشد.
معاون فرهنگی کانون بیان کرد:می توانیم با تبادل نظر به یک فهم مشترک در مورد مسائل برسیم زیرا هدف همگی ما خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان این سرزمین است و باید تلاش کنیم این خدمت رسانی در سراسر کشور به موثرترین شکل ممکن صورت بگیرد که البته لازمه ی تحقق این امر بحث و گفت و گو میان کارشناسان و مدیران مجموعه است.
فضلی در ادامه ی سخنان خود هویت کانون را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد:مهمترین خصوصیت کانونی ها که همان کانونی بودن به معنای واقعی کلمه است باید مورد توجه ویژه همه ی ما باشد و این ویژگی را باید در روابط،در کتابخانه ها و در نوع نگاه تمامی همکاران به مسائل جستجو کنیم. وی خاطرنشان کرد:به دلیل تغییرات در جامعه امروزی و مخاطبین کانون در برخی موارد شکل فعالیت ها را باید تغییر داد ولی شاکله اصلی کانون را باید همواره محافظت نماییم.
وی در توضیح این موضوع این طور بیان کرد: نوجوان امروز با نوجوان گذشته متفاوت است و این تغییر در مربی او هم باید راه پیدا کند تا بتواند تاثیر گذار باشد. مربی امروز باید به اطلاعات روز مجهز شود تا نوجوان او را باور و به او اعتماد کند و این وظیفه ی ماست که برای توانمند کردن مربی با برنامه ریزی پیش برویم.
معاون فرهنگی کانون در بخش دیگری از صحبت های خود اهمیت کارشناسی در کانون را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد:کارشناسان باید به وظیفه سنگین خود آگاه باشند زیرا کارشناس انتقال دهنده نقاط قوت و ضعف به تصمیم گیرندگان مجموعه می باشد.
در ادامه موذن مدیر کل آفرینش های ادبی و هنری کانون نیز در سخنانی مهمترین فلسفه ی وجود مراکز کانون را حضور کودکان و نوجوانان دانست و تاکید کرد:تمامی مربیان و کارشناسان باید با اتخاذ تصمیمات مناسب در تحقق این موضوع همت نمایند.
وی در ادامه بازدیدهای کارشناسی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این بازدیدها اگر در زمان مناسب خود صورت نگیرد آسیب های جدی به مراکز وارد می کند و کارشناسان همواره باید ارتباط خود را با کودکان و نوجوانان حفظ کرده و در در متن فعالیت های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی مراکز قرار بگیرند.
سپس عسگری فر مدیر کل کانون استان نیز ضمن تشکر از حضور ثمربخش معاون فرهنگی کانون در اصفهان گفت:سعی ما در کانون استان اصفهان در ستاد و واحدهای کارشناسی بر این است که مراکز استان پویا و با نشاط بوده و خروجی های آنان تاثیرگذار و باکیفیت باشد.
وی برنامه ریزی در فعالیت های کانون استان اصفهان را دارای جایگاه ویژه ای دانست و افزود: در کانون استان با حضور کارشناسان کمیسیون هایی تشکیل می شود که در آن مسوولین مراکز برنامه های خود را تشریح کرده و کارشناسان سه واحد فرهنگی،هنری و ادبی مرکز پس از بررسی آن را ارزیابی و تایید می نمایند.
هم چنین بصیرپور معاون فرهنگی کانون استان نیز در خصوص سیر کاری شوراهای فرهنگی،هنری و ادبی استان توضیحاتی داد و نقش آن را تصمیم گیری های در استان حائز اهمیت دانست. وی با تشریح طرح "خودگردان" در مراکز ،به ارزیابی فعالیت های متنوع مراکز فرهنگی هنری در 6 ماهه دوم سال پرداخت.
در این شورا کارشناسان مسوول و کارشناسان معاونت فرهنگی کانون پرروش فکری به همراه کارشناسان هنری،ادبی و فرهنگی استان نیز نظرات خود در مورد موضوعات مختلف مطرح کرده و موضوعات عنوان شده مورد بررسی و هم فکری قرار گرفت.