بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی و استاد شهریار در مرکز شماره 1 اردستان اصفهان

هم زمان با 27 شهریور ماه روز شعر و ادب فارسی، بزرگداشت استاد شهریار در مرکز شماره 1 اردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، هم زمان با 27 شهریور ماه روز شعر و ادب فارسی، بزرگداشت استاد شهریار در مرکز شماره 1 اردستان برگزار شد.

معرفی شخصیت شهریار شاعر پرآوازه خطه آذربایجان، شعرخوانی شعر «علی ای همای رحمت» که در معرفی شهریار به مردم ایران تاثیر زیادی داشته است، معرفی کتاب برگزیده شعرهای استاد شهریار و منظومه «حیدر بابایه سلام» از برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.                                                        

گفتنی است سید محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار از شاعران بزرگ ادبیات معاصر ایران است. شهریار کودکی خود را در روستای آبا و اجدادی اش، خشکناب گذراند. از 15 سالگی به تحصیل در مدرسه دارالفنون تهران مشغول شد و بعد به تحصیل در رشته ی پزشکی روی آورد؛ ولی پیش از آنکه مدرکی بگیرد، آن را رها کرد. شهریار از جوانی شعر می سرود و نخستین مجموعه شعری خود را با همکاری استاد ملک الشعرای بهار و سعید نفیسی منتشر کرد. بعدها دیوان کامل این شاعر بزرگ در 4 جلد به چاپ رسید. منظومه حیدربابایه سلام به زبان آذری از آثار ماندگار این شاعر بزرگ است. شهریار در تبریز درگذشت و در مقبره الشعرای این شهر به خاک سپرده شد. به پاس خدمات این شاعر بزرگ، روز 27شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =