کد خبر: 233366
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
بازدید 2293
اردوی فرااستانی کانون گیلان با برگزاری جنگ شبانه پایان یافت‌

جنگ شبانه اردوی فرااستانی کانون پرورش فکری استان گیلان که با مشارکت اعضای فعال مراکز فرهنگی هنری برگزار شد، برنامه پایانی این اردو بود.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، جنگ شبانه با دعوت از احمد خدادوست شاعر کودکان و نوجوانان و محمدرسول حقدوست همکار بازنشسته و هنرمند گیلانی و اجرای برنامه‌های شاد توسط نوجوانان پایان‌بخش این اردوی فرااستانی بود.
پخش نماهنگی از سه روز اردوی اعضای کانون، یادآور خاطرات خوش روزهای اردو برای نوجوانان در اردو بود، در این جنگ شبانه از احمد خدادوست شاعر مهربان کودکان دعوت شد تا با خوانش سروده‌های خود دنیای شیرین کودکی را برای حاضران توصیف کند.
محمدرسول حقدوست با گفت‌گویی صمیمی ضمن تشکر از تمامی عوامل برگزارکننده‌ی این اردو، صمیمیت، هم‌دلی ودوستی را از ویژگی‌های آشکار این اردو برشمرد.
این هنرمند گیلانی از نوجوانان خواست تا قدر این روزهای خوب و فراموش نشدنی را بدانند و در ترویج فرهنگ اصیل وغنی گیلان و قدرشناسی از بزرگان تلاش کنند و در دنیای امروزی همواره مراقب اندیشه، فکر و گفتار خود باشند و براساس فرهنگ ناب ایرانی اسلامی زندگی کنند.
حقدوست همکار بازنشسته کانون استان گیلان با ترانه‌های گیلانی و موسیقی زنده، شور و نشاط این جنگ شبانه را دوچندان کرد.
اسفندیار ضیائی معاون فرهنگی کانون استان گیلان ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان، از تمامی عوامل اجرایی و همکاری خوب اعضای کانون قدردانی کرد و اردو را تمرین و تجربه‌ای شیرین در زندگی دانست که شادابی و نشاط، تفکر و تلاش از کلید واژه‌های آن هستند.
در ادامه برگزیدگان بخش خاطره‌نویسی، خاطرات خود رابرای حاضران خواندند و دسته جمعی سرود اردو را زمزمه کردند.
نمایش آیینی برگرفته از فرهنگ والای استان گیلان (از تمام مراحل کاشت و برداشت برنج )توسط اعضای کانون همراه با موسیقی که خود نوجوانان نواختند از دیگر برنامه‌های شاد این جنگ بود.
همچنین حاضران با خواندن دعای دسته‌جمعی از خدای مهربان برای تمامی نعمت‌ها و مواهب الهی شکرگزاری کرده و باهم پیمان بستند تا قدر این همه مواهب الهی را بدانند.
در پایان با اهدای هدایایی ازسوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از 62 عضو فعال مراکز فرهنگی هنری استان تقدیر به عمل آمد.
مهمانان از نمایشگاه آثار اعضای کانون شامل: کاردستی و آثار مربوط به جشنواره سلام نیز بازدید به عمل آوردند.
اعضای کانون روز 19شهریور از اردوگاه دلگشای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران به استان گیلان بازگشتند.