حضور فعال اعضاء کانون در کلاس نمایش عروسکی تکنولوژی سایه

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر همکاری دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، همزمان بر برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اعضاء کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدت چهار روز در کلاس نمایش عروسکی تکنولوژی سایه آموزش می بینند.
هادی لایقی مربی نمایش در این باره گفت: کانون 9 نفر از اعضاء نوجوان با چهار روز شرکت در این کارگاههای آموزشی با شناخت تکنولوژی سایه در تئاتر آشنا می شوند.
لایقی مربی نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هدف از برگزاری دوره آموزش اعضاء را شناخت بیشتر در خصوص تکنیک نمایش سایه ای عنوان کرد و افزود : این دوره زیر نظرات استاد مجرب از کشور فرانسه به نام ژان لوک سپو برگزار می گردد.
در این دوره داستان اسطوره ای ایرانی آرش کمانگیر را در قالب نمایش سایه ای اجرا می گردد و این تکنیک آموزش می تواند علاقه ی نوجوانان را که با کمترین ملزومات و قصه های جدید بیشتر نماید.
بر اساس این گزارش در بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک که به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حال برگزاری است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری خوبی در برگزاری این رخ داد مهم در استان دارد.
برگزاری غرفه های ارائه تولیدات و سرگزمی و کتاب کانون در سالن های اجرای تئاتر در اختیار قرار دادن سالن سینما کانون و سالن گالری برای برگزاری جلسات نمایشنامه خوانی که در آن برگزیده مسابقه نمایش نامه نویسی روزهای 15 الی 20 مهرماه در سالن سینما کانون برگزار می شود.