کد خبر: 244289
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
بازدید 12756
سیگار کشیدن ممنوع

بابای عزیزم! خواهش می کنم بخاطر من دیگه سیگار نکش چون من دوست دارم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اولین کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی در حوزه ی ترویج فرهنگ سلامت در مرکز فرهنگی هنری قروه ی درجزین برای کودکان و نوجوانان و والدین آنها با همکاری مسوولان آموزش بهزیستی شهرستان برگزار شد.
به گفته مریم نوشاد قباد مسوول مرکز موضوع اصلی در این کارگاه اجتناب از آلوده کننده های هوا در محیط‌های بسته چون سیگار و مواد مخدر بود. در این مراسم نوشاد ضمن خوش آمد‌گویی به مهمانان بهزیستی آقایان حجتی مسوول آموزش بهزیستی ، کرد کارشناس و مشاور بهزیستی و خانم علی محمدی مسوول اجرای برنامه‌های مشاوره و کارگاه‌های آموزشی والدین در بهزیستی شهرستان ، اهداف برگزای این کلاس‌ها و نحوه ی برگزاری آن را برای اعضا بیان کرد.وی در این برنامه کرد مشاور اعزامی از سوی بهزیستی را بعنوان  مربی کارگاه معرفی کرد و از آنها خواست تا به دقت به حرفهای آنها گوش بسپارند و در کارگاه ها شرکت کنند.
حجتی مسوول آموزش و مشاوره بهزیستی شهرستان رزن ضمن تشکر از گروه مشاوره و آموزش بهزیستی شهرستان رزن و مسوولین کانون پرورش فکری هر سه بخش شهرستان در برگزاری مداوم کارگاه های آموزش مهارتهای زندگی و مشاوره برای والدین و همچنین حضور والدین در این جلسات اذعان داشت: والدین سعی کنند از هر فرصتی برای حضور در چنین جلساتی استفاده نمایند چرا که سیاست دولت بر این است که این کارگاه ها تا کنون رایگان دراختیار خانواده ها قرار گیرد تا آموزش رایگان در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار گیرد. کرد کارشناس و مشاور بهزیستی شهرستان در خصوص مواد مخدر و آسیب های آن به خانواده ها ، اجتماع صحبت کرد و سپس دامنه ی صحبت های خود را به این موضوع که چه کنیم که نوجوانان ما در جامعه ی امروز به این بیماری بزرگ قرن مبتلا نشوند، کشاند و پاسخگوی سوالات مختلف والدین در این خصوص شد.
در ادامه «کرد» مربی کارگاه با اعضا به گفتگو پرداخت و برای آنها از مضرات سیگار و دخانیات گفت وی همچنین از آنها خواست، در صورت برخورد با کسانی که دخانیات مصرف می‌کنند  از زیان‌های مواد مخدر به آنها آگاهی دهند و بی تفاوت نباشند.
در پایان کارگاه ، مسابقه ی نقاشی با موضوع اعلام انزجار کودکان از مواد مخدر برگزار شد. از سوی بهزیستی شهرستان هدایایی برای همه ی شرکت کنندگان در این مسابقه که بیش از 38 نفر کودک و نوجوان بود اهداء شد.
در کنار برگزاری مسابقه ی نقاشی ویژه ی کودکان کارگاه آموزشی  « ارتباط با نوجوانان » با هدف جلوگیری از گرایش یا آلوده شدن نوجوانان به مواد مخدر از همان اوان نوجوانی برای والدین اعضا در سالن نمایش مرکز قروه برگزار شد.