کارگاه آموزشی عفاف و حجاب با حضور والدین در مرکز فرهنگی  هنری صالح آباد

اولین کارگاه آموزشی عفاف و حجاب با حضور والدین در مرکز فرهنگی هنری صالح آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اولین کارگاه آموزشی عفاف و حجاب همزمان با هفته ی اول اردیبهشت ماه سال جاری با حضور والدین اعضا در مرکز فرهنگی و هنری صالح آباد و شکوفه ی اردلانی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در حوضه ی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برگزار شد .
خانم اردلانی در این برنامه خاطر نشان کرد: دین اسلام را بر پایه ی حجاب و عفاف تبیین شده است  و موضوع عفاف و حجاب از اهمیت بالایی برخوردار است . وی در این رابطه به بیان احادیثی از ائمه پرداخت و در ادامه به گفتمان با محوریت نقش حجاب و عفاف در سلامت فردی واجتماعی اشاره داشت.
شکوفه اردلانی یادآور شد: اسلام برای ازدواج برقراری بنیان خانواده و دوام آن اهمیت بسیاری قائل شده است و برای جلوگیری از طلاق‌های بی مورد سفارش‌های بسیاری درباره ی دقت در انتخاب همسر ، شوهرداری در طول زندگی کرده است . بعد از آن مراحل اگر بر اثر برخی موانع و مشکلات چاره ای جز اجرای طلاق نبود شرایط سنگینی قرار داده است تا حتی المقدور طلاق کمتر شود و کانون گرم خانواده با اندک کدورت وناراحتی به هم نخورد .
وی گفت آمارها حاکی از آن است که در دهه اخیر درصد طلاق بسیار بالا رفته، به طوری که پژوهش ها نشان داده از هر 3 ازدواج، یکی به طلاق منجر می‌شود که متاسفانه پیامدهای جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
عدم شناخت از یکدیگر قبل از ازدواج ، بالا رفتن سطح توقعات در روابط، دخالت خانواده‌ها ،نبود تفاهم و ....   در دلایل اصلی طلاق در جامعه نام برد.
مهتاب صفری مربی مسئول این مرکز هدف از اجرای این برنامه را ترغیب کودکان ونو جوانان به رعایت اصول و موازین اخلاقی و توجه دادند به نکات دینی در رابطه با رعایت پوشش و اخلاق اسلامی بیان کرد
گفتنی است این برنامه با حضور 150 نفر از والدین اعضا در سالن نمایش مرکز صالح آباد اجرا شد.