مدیرعامل کانون: تولید کتاب‌خانه‌ای اعتماد به نفس کودکان را بالا می‌برد

مدیرعامل کانون پرورش کودکان و نوجوانان در تازه‌ترین سخنرانی خود بر اهمیت توجه و اهتمام به تولیدات کتاب‌خانه‌ای در مراکز کانون تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده که در مراسم معرفی مدیرکل جدید کانون استان کهگیلویه و بویر احمد سخن می‌گفت، بخش دیگری از دیدگاه‌هایش را درباره‌ی سیاست‌های کلان کانون برای حاضران در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در یاسوج تشریح و از «مربی»، «عضو» و «تولید» به عنوان سه رکن اصلی فعالیت‌های کانون یاد کرد.
حاجیان‌زاده در این آیین در تشریح برداشتی که از واژه‌ی «مربی» در میان مسوولان کانون وجود دارد، خاطر نشان کرد: واژه «مربی»، در تعبیر خاص یعنی کسانی که به صورت چهره به چهره در مراکز با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند و در سطح عام تمامی کارکنان و حتی مدیران کانون، مربی هستند و مهربانی به مخاطبان در بین آنان موج می‌زند.
مدیرعامل کانون مربیان را انسان‌هایی توانمند و سرمایه‌ای جدی برای مجموعه‌ی کانون دانست که به اعتقاد وی با مهربانی، نقش مهمی در پایدار سازی اعضای مراکز دارند.
وی علاقه به کار، علی‌رغم این که امکان ورود به کارها و شغل‌های دیگر هم برای‌شان مهیا می‌شود، با محبت، پرتحرک و صبور بودن را از ویژگی‌های بارز مربیان کانون برشمرد و یادآور شد که این از خصوصیات اصلی مومنان است و همین امر باعث می‌شود که فرزندانی مومن در کانون تربیت شوند.
حاجیان‌زاده رکن دوم مراکز کانون را اعضای آن دانست و خاطر نشان کرد که حضور داوطلبانه و انتخاب بدون اجبار، ویژگی اصلی این اعضا علاقه‌مند است که به فضای مراکز و مربیان آن علاقه دارند و همین مساله باعث جذب آنان می‌شود و برای کانون هم سرمایه‌ای بزرگ است.
مدیرعامل کانون در تشریح رکن سوم فعالیت‌های کانون به «تولید» در دو سطح حرفه‌ای و کتاب‌خانه‌ای اشاره کرد و با توضیحی مختصر که تولید حرفه‌ای در معاونت تولید و از سوی مدیریت‌ها و واحدهای مختلف آن مانند انتشارات، سینمایی، تئاتر، سرگرمی‌های سازنده و موسیقی ارایه می‌شود، تاکید کرد که تولید کتاب‌خانه‌ای باید در کانون تقویت شود.
وی از تولید حرفه‌ای به عنوان مقدمه و الگویی مناسب برای تولید کتاب‌خانه‌ای یاد کرد و گفت: مراکز کانون می‌توانند با فراهم کردن فضایی سالم، با نشاط، دوست‌داشتنی و پرطراوت در عین حال فاخر و پرعمق برای کودکان و نوجوانان، شرایطی را نیز برای دست‌زدن بچه‌ها به تولید به وجود آورند.
حاجیان‌زاده با بیان این که کانون نمی‌خواهد به اعضای و مربیان خود به چشم مصرف‌کنندگان تولیدات حرفه‌ای نگاه کند، خاطر نشان کرد: تولید کتاب‌خانه‌ای باعث می‌شود که کودکان و نوجوانان، با اعتماد به نفس کافی، جرات حضور در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری را به دست آورند.
مدیرعامل کانون در ادامه در جمع‌بندی این سه رکن اصلی مراکز کانون افزود: برآیند این گردش کار، ما را به سمت خلاقیت و توانمند شدن مخاطب و ایجاد بینش و فهم عمیق سوق خواهد داد و اعضای کانون را اهل تحقیق بار خواهد آورد.
حاجیان‌زاده همچنین گفت که این گردش کار باعث نهادینه شده اخلاق و دین‌مداری در میان کودکان و نوجوانان در مراکز کانون خواهد شد امری که در اهداف اصلی کانون نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
بخش دوم سخنان مدیرعامل کانون به تغییر مدیریت‌های استانی در کانون اختصاص داشت و او بار دیگر تاکید کرد که این امر تنها یک گردش کار درون سازمانی است و ما امانت‌داری را مهم‌ترین وجه مشترک مدیران سابق و جدید می‌دانیم مهم آن است که مدیران، امانت‌داران خوبی باشند و خاطرات خوبی از خود بر جای بگذارند.
در این آیین که صبح روز 19 آذر 1393 در یاسوج برگزار شد، از خدمات سید هانی حسینی مطلق مدیرکل سابق کانون استان کهگیلویه و بویراحمد که از 8 سال پیش این مسوولیت را بر عهده داشت قدردانی شد و عیسی گرجی‌زاده این مسوولیت را به صورت رسمی برعهده گرفت.
سخنرانی «مجید محنایی» معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری، پخش نماهنگی از تلاش‌های سید هانی حسینی مدیر کل سابق و سخنرانی او و عیسی گرجی‌زاده مدیرکل جدید، و اهدای لوح تقدیر و حکم انتصاب این دو از سوی مدیرعامل کانون همچنین خوانش یک متن برای تقدیر از خدمات مدیر کل سابق از سوی یکی از اعضای نوجوان کانون، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
مدیرعامل کانون در یاسوج همچنین با کارشناسان، کارکنان و مربیان مسوول کانون استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به گفت‌و‌گو پرداخت و به برخی سوال‌های آنان پاسخ گفت و بعد از ظهر این روز نیز با دکتر سید موسی خادمی استاندار این استان ملاقات کرد.
حاجیان‌زاده روز قبل نیز در گردهم‌آیی مسوولان امور پرسنلی کانون سراسر کشور در شیراز سخنرانی کرد.

وی را در این سفر محسن فضلی معاون فرهنگی، محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و مجتبی حق‌پرست مدیر کل کانون استان فارس همراهی می‌کردند.