مدیر عامل کانون در شهرکرد: هفتمین جشنواره بین المللی پویانمایی در راه است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری هفتمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران در پایان سال جاری خبر داد و بار دیگر بر اهمیت این هنر تاثیرگذار در برنامه‌ریزی‌های کانون تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون، سید صادق رضایی که برای شرکت در مراسم معرفی مدیر جدید کانون استان چهارمحال و بختیاری به شهر کرد سفر کرده بود در این باره توضیح داد که علاوه بر جشنواره انیمیشن، توجه به آموزش هنر انیمیشن به کودکان ونوجوانان در مراکز کانون نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی به مدیر جدید کانون این استان توصیه کرد تا حداکثر نیمی از مراکز کانون را به امکانات ساخت فیلم های انیمیشن برای کودکان ونوجوانان مجهز و در 12 ماه سال، این مهم را در مراکز کانون پیگیری کند.
رییس هیات مدیره و مدیر عامل کانون همچنین بر توجه جدی به مخاطبان کودک و نوجوان در جشنواره‌های کانون مانند پویانمایی‌ ، قصه گویی‌، نشریه دیواری و جشنواره نمایش عروسکی تاکید کرد و افزود: در این جشنواره‌ها باید شاهد حضور حداکثری بچه‌ها و در نظر گرفتن دیدگاه‌های آن‌ها در داوری (به صورت غیر رسمی) باشیم ضمن این که در نظر داریم از کارشناسان برجسته‌ی کانون درداوری جشنواره‌ها استفاده کنیم.
سید صادق رضایی در شهرکرد همچنین برنامه‌های حوزه نشر کتاب در کانون را تشریح کرد و گفت: در حالی که سال گذشته تنها 4 عنوان رمان برای نوجوانان منتشر کرده بودیم امسال این رقم به 90 عنوان خواهد رسید در عین حال تلاش می‌کنیم در تابستان سال آینده هر روز یک رمان برای نوجوانان منتشر کنیم و در مجموع هدف ما در این حوزه چاپ 400 عنوان کتاب در سال 1388 است.
مدیر عامل کانون همچنین از تلاش برای ساخت عروسک‌های دارا و سارا در ایران خبر داد و بار دیگر اظهار امیدواری کرد که با تولید عروسک عمو نوروز تا اسفند امسال این عروسک ایرانی، مبشر نوروز بر سر سفره‌های هفت سین ایرانیان باشد.
رضایی در ادامه به گفت و گو های خود با معاونت سیاسی و امنیتی استانداری استان چهار محال و بختیاری اشاره کرد و گفت برای ایجاد مراکز جدید کانون درشهرهای فاقد مرکز مجوز ساخت صادر شده است ضمن این که 5 واحد سیار روستایی نیز در آینده در این استان راه اندازی خواهد شد.
مراد کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز در مراسم تودیع کریم صفیری و معارفه پرویز شاهوردی شهرکی به عنوان مدیر جدید کانون استان با اشاره به نقش تاثیر‌گذار کانون در تربیت کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد: خیلی ها در جامعه از فعالیت‌ها و مسوولیت خطیر کانون بی خبرند و به نظر من ـ که از اعضای سابق مراکز کانون بوده‌ام ـ باید با وجود مربیان هنر مند و تلاش‌گری که در این عرصه مشغول به کارند اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه معرفی کانون به جامعه صورت گیرد.
پرویز شاهوردی شهرکی مدیر جدید کانون هم در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات کریم صفیری مدیر سابق و پیشکسوت استان با اشاره به این موضوع که وی نیز از اعضای سابق مراکز کانون بوده است یادآور شد که با فضای کانون بیگانه نیست و خود را عضوی از همین خانواده می‌داند.
در این مراسم از خدمات کریم صفیری مدیر باسابقه‌ی کانون که به تازگی به جمع بازنشستگان پیوسته است قدردانی شد.
بر اساس این گزارش صفیری پس از سال‌ها مدیریت کانون اصفهان، در حالی مدیریت استان چهارمحال و بختیاری را در سال 1378 بر عهده گرفت که شمار مراکز کانون استان در آن زمان 8 مرکز بود ولی اکنون تعداد این مراکز به 19 مرکز افزایش یافته است.
در همان زمان مراکز کانون دارای 2 سالن نمایش بودند که تعداد آن‌ها در حال حاضر 14 سالن است که برای بچه‌ها فیلم و تئاتر به نمایش می‌گذارد.
همچنین طرح احداث 10 مرکز دیگر نیز در شهرهای مختلف استان به علاوه‌ی 5 واحد کتابخانه سیار شهری و روستایی در برنامه‌ی توسعه پنجم و سفر هیات دولت برای کانون این استان برنامه‌ریزی شده است.
سید صادق رضایی مدیر عامل کانون در جریان سفر به استان چهار محال و بختیاری همچنین با آیت ا... محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد که در این ملاقات آیت ا.. ناصری خواستار فعالیت و ارتباط بیشتر مراکز کانون با بچه ها در مقاطع پیش دبستانی شد.
همچنین مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز فرهنگی،هنری کانونِِ هفشجان ، شماره یک شهرکرد ، مرکز مجتمع شهرکرد و کانون زبان استان نیز بازدید کرد.