هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران فراخوان داد

هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی (انیمیشن) تهران با انتشار فراخوان خود از برگزاری این جشنواره طی روزهای 15 تا 19 اسفند 1389 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و‌ نوجوانان، دبیرخانه این جشنواره بین‌لمللی همچنین اعلام کرده که برای نخستین بار ثبت‌نام در جشنواره اینترنتی شده است.
بر این اساس جشنواره دوسالانه‌ی پویانمایی تهران همانند دوره‌های گذشته در بخش‌های مسابقه ایران، مسابقه بین‌الملل، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم‌انداز آثار هنرمندان داخلی و خارجی را دریافت می‌کند.
در این فراخوان با بیان مقررات بخش مسابقه از علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره خواسته شده است تا ابتدا به سایت اینترنتی جشنواره به نشانی www.tehran-animafest.ir مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری آثار خود را با درج این کد بر روی آن در نسخه‌های XDcam و MiniDV و DVcam و DVD حداکثر تا تاریخ 15 آذر 1389 به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
این بخش همچنین سه نسخه از مجموعه‌ها و سریال‌های تلویزیونی به انتخاب صاحب اثر و آثار تبلیغی شامل فیلم‌های آموزشی، صنعتی و تبلیغاتی را پذیرا است.
در بخش مسابقه ایران هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی نیز آثار تولید شده پس از سال 1385 و در بخش مسابقه‌ی بین‌الملل آثار تولید شده پس از ژانویه 2007 ـ که در دوره‌های قبل جشنواره شرکت نکرده باشند ـ نمایش داده می‌شود.

این جشنواره در 6 دوره برگزاری خود با استقبال علاقه‌مندان و دست‌اندکاران و متخصصان عرصه ساخت و تولید فیلم‌های پویانمایی روبرو شده و به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران و منتقدان در ردیف جشنواره‌های بزرگ و معتبر جهان قرار گرفته است.
این گزارش می‌افزاید برترین آثار شرکت داده شده در جشنواره به انتخاب گروه‌های داوری، جوایزی شامل تندیس‌های بلورین طلایی، نقره‌ای و برنزی همچنین جایزه‌های ویژه و دیپلم افتخار در بخش‌های مختلف دریافت می‌کنند.
بخش خارج از مسابقه نیز به آثار هم ارز با بخش مسابقه اختصاص می‌یابد که به دلیل مطابقت نداشتن با مقررات حضور در بخش مسابقه، عضویت یکی از سازندگان در هیات داوری، تکمیل شدن ظرفیت مورد نظر بخش مسابقه یا درخواست سازنده، امکان نمایش آن‌ها در بخش مسابقه وجود ندارد.
بخش غیررقابتی نمایش ویژه نیز به منظور فراهم آوردن عرصه‌ای پویا برای تبادل تجربه و اندیشه هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار ایرانی در قیاس با آثار سـایر کشورها شـکل
گرفته است و در آن گزیده ای از آثار برگزیده جشنواره‌های مختلف جهانی و مروری بر آثار یک مکتب یا سبک ویژه به نمایش گذاشته خواهد شد.
آثار بخش غیررقابتی چشم‌انداز نیز با تاکید بر جنبه‌های آموزشی و اطلاعاتی، و با گزینش از میان تولیدات کشورهای مختلف انتخاب می‌شود و در آن پرداختن به موضوع‌هایی مانند معرفی استعدادهای نوپا، تبیین جایگاه پویانمایی در آثار تبلیغی، مروری بر آثار یک فیلم‌ساز و مواردی از این دست مورد توجه قرار خواهد گرفت.
بر اساس مقررات عمومی هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، شرکت کنندگان باید برای هر یک از آثار خود به ویژه مجموعه‌هایی که هر قسمت داستان مستقلی دارد، کد رهگیری اینترنتی جداگانه دریافت کنند.
همچنین دریافت جایزه از جشنواره‌های دیگر مانع از شرکت داده شدن آثار پویانمایی در این جشنواره نخواهد شد و محدودیتی در تعداد آثار ارسالی برای اشخاص، نهادها و سازمان ها نیزدر نظر گرفته نشده است.
دبیرخانه جشنواره پویانمایی تهران علاوه بر تعیین زمان نهایی برای ارسال آثار(15 آذر) همچنین اعلام کرده است که انتخاب آثار در نیمه اول دی ماه 1389 انجام خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره باید آثار خود را به نشانی تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیرخانه هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی، صندوق پستی .363-14145 ارسال کنند.
جشنواره بین‌المللی پویانمایی هر دو سال یک بار با هدف فراهم‌سازی بستری شایسته برای تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌ها با گردآوری و عرضه هدفمند آثار، کشف توانمندی‌ها و تشویق نوآمدگان عرصه پویانمایی به ابتکار و نوآفرینی و گسترش توانایی‌ها با طرح تکنیک‌ها و نگرش‌های تازه برای دست‌یابی به کیفیتی افزون‌تر برگزار می‌شود.
گفتنی است در حال حاضر فرم مقررات شرکت در جشنواره بر روی سایت خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir قرار گرفته است اما زمان فعال شدن سایت جشنواره و ثبت نام اینترنتی به زودی از طریق رسانه‌های جمعی اعلام خواهد شد.

فرم مقررات هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران