عروسک‌های نمایشی بچه‌های ایران، میهمان کودکان اصفهانی می‌شوند

عروسک‌های نمایشی اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور طی 4 روز میهمان بچه‌های اصفهانی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی کانون، چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون با حضور 10 گروه نمایشی اصلی و دو گروه میهمان داخلی و یک گروه خارجی از عصر روز 13 شهریور در اصفهان آغاز می‌شود.
در آیین گشایش این جشنواره قرار است بچه‌های عضو مرکز شماره 2 کانون اصفهان با عروسک‌های‌شان به میهمانان شرکت کننده در جشنواره خوش‌آمد بگویند.
در این مراسم که ساعت 17 تا 19 روز 13 شهریور در تالار استاد فرشچیان اصفهان برگزار می‌شود ابتدا نماهنگی برای معرفی اصفهان پخش می‌شود و اعضای کانون دهق به اجرای دو سرود "کانون" و "فرصت پرواز" می‌پردازند.
پخش نماهنگی از برگزاری جشنواره‌های نمایش عروسکی در پنج منطقه‌ی کشور، سخنرانی مدیر کانون استان اصفهان و مدیر اجرایی جشنواره، همچنین اجرای قصه‌گویی رضوی توسط یک عضو کانون و سخنرانی معاون فرهنگی کانون و دبیر جشنواره از جمله‌ بخش‌های این آیین به شمار می‌رود.
در همین حال نمایش خلاق شاپرک و رنگین کمان توسط اعضای مرکز شماره 2 کانون اصفهان اجرا می‌شود و پس از آن یک عضو مرکز شماره 3 کانون این شهر به میهمانان خوش‌آمد می‌گوید.
دعوت از گروه‌های نمایشی توسط اعضای مرکز شماره 2 کانون اصفهان برای حضور بر روی صحنه پایان بخش این برنامه خواهد بود.
این گزارش می‌افزاید نمایش‌های جشنواره از صبح روز 14 شهریور در تالار استاد فرشچیان و سالن مجتمع کانون این شهر صبح و بعد از ظهر همین روز و روز 15 شهریور بر روی صحنه می‌رود.
مراسم پایانی و اهدای جوایز نیز عصر روز 16 شهریور در تالار استاد فرشچیان برگزار خواهد شد.
در چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون 85 عضو شامل 52 عضو دختر و 33 عضو پسر در قالب گروه‌های نمایشی به هنرنمایی می‌پردازند.
این گروه‌ها از صبح روز 13 شهریور وارد اصفهان می‌شوند و نمایش‌های خود را از یک روز بعد بر روی صحنه می‌برند.
این نمایش‌ها با تکنیک‌ها و شیوه‌های متنوعی مانند ماورا، بن‌راکو، دستکشی و ... اجرا خواهد شد.
داوری آثار شرکت داده شده در این جشنواره نیز توسط حسن دادشکر، رسول فرقدانی و علی اکبر حلیمی صورت می‌گیرد.
برپایی کارگاه‌های ساخت عروسک برای اعضای کانون، نمایشگاه عکس و عروسک‌های نمایشی همچنین برگزاری کارگاه عروسک‌های کاغذی برای مربیان و کارشناسان، اجرای نمایش "بچه‌های ایران" بر روی تریلی سیار و برپایی کارگاه نمایشنامه‌خوانی و نشست‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های این جشنواره‌ی هنری است.
در همین حال عروسک‌های غول‌پیکر دارا و سارا نیز با حضور در میدان تاریخی امام شهر اصفهان کودکان و نوجوانان را به حضور در برنامه‌های جشنواره دعوت می‌کنند.