استاندار اصفهان: اجرای نمایش عروسکی در پارک‌ها باعث رشد و بالندگی  کودکان می‌شود

استاندار اصفهان گفت اجرای برنامه‌های نمایشی در پارک‌ها با استفاده از نیروهای متخصص می‌تواند زمینه‌های رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان را فراهم سازد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا ذاکراصفهانی که در مراسم پایانی چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی اعضای کانون سراسر کشور در اصفهان سخن می‌گفت با بیان این که سرمایه‌گذاری فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان از اصول اساسی نظام تعلیم و تربیت است افزود: امروزه بیش از گذشته لزوم برگزاری چنین محافلی که ترنم و شادی را برای کودکان به ارمغان می‌آورد ،احساس می‌شود .
وی افزود: هر چند در فلسفه تعلیم و تربیت از آموزش برای کودکان بحث می‌شود اما با وجود حجم اطلاعات و شرایط زندگی مکانیکی ما باید به دنبال نشاط اجتماعی باشیم و برگزاری این جشنواره موجب شد تا یک امر تربیتی زیبا از رهگذر هنر تحقق پیدا کند که این امر جای تشکر و قدردانی دارد .
به اعتقاد وی متأسفانه آن گونه که شایسته و بایسته است زیر ساخت‌‌های مناسب برای خلاقیت کودکان و نوجوانان در زمینه نمایش عروسکی فراهم نشده است ، و امکانات محدود از قبیل سالن مناسب برای اجرا  و نداشتن موسیقی سبب شده تا هنرمندان این عرصه با مشکل مواجه شوند و رفتن گروه‌های نمایشی به میان مردم و در فضاهای پارک‌ها می‌تواند بخشی از این مشکل را حل کند و باعث بالندگی کودکان شود.
ذاکر با اشاره به این که اصفهان در زمینه هنر صاحب مکتب بوده است‌، احیای مکتب اصفهان را برای هنرمندان اصفهانی ضروری دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای هنری و حضور جمع بی شماری از اصحاب فرهنگ و هنر، در این شهر باید زمینه را آن گونه فراهم کنیم که ضمن تحقق شادابی و نشاط نیاز فکری کودکان و نوجوانان را در جامعه تأمین کنیم .  
چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان طی مراسمی شانزدهم شهریور ماه در سالن استاد فرشچیان اصفهان به کار خود پایان داد.