راهپیمایی کودکان و نوجوانان در اهرم تنگستان

ده ها کودک و نوجوان عضو مرکز فرهنگی هنری کانون اهرم ضمن برپایی راهپیمایی نمادین، تنفس با هوای پاک را حق خود دانستند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ هم زمان با آغاز هفته هوای پاک در کشور، ده ها کودک و نوجوان اهرمی در یک راهپیمایی نمادین ضمن در دست داشتن پلاکارد و دست نوشته هایی، خواستار توجه بیشتر مسوولین به خطرات آلودگی هوا در شهر خود شده، تنفس با هوای پاک را حق خود دانستند.
زهرا میرزایی خواه مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری کانون اهرم در تشریح اهداف برگزاری این مراسم گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهرم بر اساس برنامه ریزی سالانه و تعامل خوبی که این دستگاه با محیط زیست شهرستان دارد تلاش می کند ضمن آشنایی دانش آموزان با آلاینده های هوا مانند: خودروها، صنایع و کارخانه ها، آنان را با شیوه های بهینه سازی مصرف انرژی آشنا کند.
وی افزود: برگزاری چنین برنامه هایی می تواند ضمن فرهنگ سازی موثر باعث آشنایی بچه ها با حقوق خود و توجه بیشتر مردم و مسوولین به عواقب ناشی از آلودگی هوا و اهمیت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست گردد.
در ادامه آقای نعمتی کارشناس اداره محیط زیست تنگستان نیز ضمن تشکر از اقدامات کانون؛ در خصوص دلایل نامگذاری این روز گفت:کمیته کاهش آلودگی هوا روز 29 دی ماه را روز هوای پاک نامگذاری کرده است.
وی بیان کرد: براساس تعاریف سازمان جهانی بهداشت دو درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از عوارض قلبی در شهرهای آلوده به طور مستقیم و غیر مستقیم مربوط به آلاینده‌های هوا است. در شهرهای آلوده متوسط سالانه بستری بیماران قلبی به علت آلودگی مونو اکسیدکربن 68 درصد افزایش می‌یابد.
بر اساس این گزارش اعضاء کانون پس برگزاری راهپیمایی نمادین از موزه جانور شناسی محیط زیست اهرم بازدید کردند. در پایان نیز مسابقه نقاشی با همین عنوان برگزار شد.