حمایت از جشنواره پویانمایی تهران

سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد، هنگام بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کارگروه کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به سؤالات خبرنگار ما پیرامون وضعیت انیمیشن کشور و جشنواره پویانمایی تهران باسخ داد که می‌خوانید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره انیمیشن چه حمایتی می‌تواند داشته باشد؟

­ـ دوستان ما در مرکز رسانه­های دیجیتال بنا داشتند یک جشنواره‌ای را برپا کنند با نام جشنواره پویانمایی، بعد که مطلع شدیم آقای رضایی و همکارانشان چنین جشنواره‌ای را برگزار می­کنند منصرف شدیم. گفتیم در دل همین جشنواره که کانون برگزار می‌کند دوستان ما هم همکاری کنند و هر چه بیشتر این کار را غنا ببخشند. ما با توجه به اینکه با شرکت‌های تولیدکننده فراوانی سروکار داریم می‌توانیم آنها را تشویق و ترغیب کنیم تا این جشنواره انشاء‌الله به خوبی برگزار بشود. الان بحث پویانمایی یک بحث جدی است، خوشبختانه استعدادهای خوبی هم در کشور وجود دارد، نه تنها در تهران و کلان شهرها، بلکه در بعضی شهرستان­ها هم کارهای خوبی انجام شده. هر ساله در جشنواره فیلم فجر شاهد فیلم‌های سینمایی هستیم که در قالب انیمیشن شکل گرفته، لذا اگر به طور مستقل برنامه‌ای برگزار شود، هم می‌تواند در جذب نیروهایی که در این زمینه توانمندی دارند بسیار مؤثر باشد و هم در ترغیب و تشویق آنها. ما نیز تقدیر کرده و مشارکت فعال می‌کنیم.
·         یکی از خواسته‌های فعالان در عرصه انیمیشن اکران فیلم‌های انیمیشن در سینماهاست. وزارت ارشاد در این زمینه چه کارهایی انجام داده و خواهد داد؟
ـ انشاءالله باید کاری بکنیم که به این مرحله برسیم، البته امسال در جشنواره فجر بخشی مربوط به انیمیشن بود که این‌گونه فیلم‌ها به نمایش در‌ آمد، باید به این سمت برویم که فیلم‌ها از یک جاذبه‌ای برخوردار شود که مخاطب هم داشته باشد. الان با وجود سیستم دیجیتال، می‌توانیم در آینده خیلی از سالن‌ها را تجهیز کنیم تا در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز مختلف این فیلم‌ها به نمایش در بیایند.
·         تولید فیلم­های انیمیشن دینی و فیلم بلند از خواسته­هایی است که در کشور ما کمتر محقق شده وزارت ارشاد در این زمینه چه برنامه‌هایی دارد؟
ـ این موضوع از اولویت‌های ماست، یعنی مواردی که ما حمایت کردیم موضوع‌هایی مطابق با فرهنگ اصیل اسلامی ما، موضوع‌های دینی و درباره سیره ائمه(ع) و اهل بیت(ع) بوده است. تاکنون در این زمینه کار کرده‌ایم و باز هم در آینده همین کار را ادامه می‌دهیم و حمایت‌های مشخصی در این زمینه داریم.
هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، 13 تا 17 اسفند سال جاری به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران و 5 استان کشور برگزار می‌شود.