سرمایه گذاری برای فیلم انیمیشن ریسک بزرگی است

داریوش باباییان، تهیه کننده سینما ضمن تاکید بر خطرهایی که صنعت سینما را در کشورمان تهدید می‌کند، سرمایه‌گذاری در فیلم‌های انیمیشن را پر خطر برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این تهیه کننده سینما که آثاری چون «فراری از بگبو» را در کارنامه دارد درباره سینمای انیمیشن در کشورمان گفت:  این روزها سرمایه‌گذاری در زمینه فیلم‌های سینمایی هم پر خطر است ، چه برسد به فیلم‌های انیمیشن که قبلا نشان داده در بازگشت سرمایه موفق نیستند.
باباییان در این زمینه به انیمیشن «جمشید و خورشید» به تهیه کنندگی نادر یغمائیان اشاره کرد و گفت: این فیلم سال‌ها پیش ساخته شده ،ولی هنوز اکران نشده است. با وجود چنین تجربه‌های تلخی بعید است تهیه کننده‌ای حاضر شود سرمایه‌اش را صرف تولید فیلم انیمیشن کند.
وی افزود: انیمیشن صنعت بزرگی است و اگر این صنعت در کشورمان رونق بگیرد، بسیار سودآور خواهد بود، اما متاسفانه بعید می‌دانم تهیه کنندگان سینما حاضر باشند در این زمینه پیش قدم شوند.
باباییان با تاکید بر فواید جشنواره پویانمایی کشور گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل انیمیشن در کشورمان این است که آثار خوب ساخته نمی‌شود. جشنواره پویانمایی تهران می‌تواند از کسانی که الفبای سینمای دیجیتال و انیمیشن را می‌دانند، دعوت کند تا با آموزش نیروهای جوان‌تر آثار بهتری را وارد انیمیشن کنند که مخاطب آن‌ها را دوست داشته باشند.
این تهیه کننده ادامه داد: بدیهی است وقتی انیمیشن‌های خوب در کشور ساخته و ارایه شود، تهیه‌کنندگان هم تشویق می‌شوند وارد این عرصه شوند.