انیمیشن‌های ایرانی شگفت‌انگیزند

کارگردان آرژانتینی گفت: با دیدن انیمیشن‌های ایرانی شگفت‌زده شدم. تکنیک‌های گوناگونی که انیماتورهای ایرانی استفاده می‌کنند به نظر من بسیار جذاب است. همچنین از این‌که موضوع‌های فرهنگی ایران را وارد انیمیشن کرده اند خیلی لذت بردم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خوان پابلو زاراملا متولد 1972 آرژانتین. کارگردان و پویانمای مستقل در هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به عنوان داور مسابقه بین‌الملل حضور دارد.
زاراملا در حاشیه‌ی برگزاری جشنواره پویانمایی در تهران مخاطبان جشنواره انیمیشن را بسیار گسترده دانست و گفت: افراد زیادی از تمام قشرها اعم از دانشجویان هنر، فعالان عرصه پویانمایی، مردم عادی و... مخاطب انیمیشن هستند و دوست دارند به تماشای این نوع فیلم بپردازند، هرچنداستفاده ازاینترنت دسترسی به بسیاری از انیمیشن‌ها را آسان کرده، اما برگزاری جشنواره‌های این‌چنینی هم بسیار در معرفی آثار و کمک به انتخاب مخاطب تاثیرگذار است.
داور بخش مسابقه بین‌الملل هشتمین جشنواره پویانمایی از شرکت دراین جشنواره اظهار خوشحالی کرد و افزود: من از سال‌ها قبل جشنواره پویانمایی تهران را می‌شناختم و در گذشته به عنوان شرکت کننده در آن حضور داشتم. امسال نیز، هم در هیات انتخاب و هم در بخش‌های دیگر با انیماتورهای توانمند و هنرمندی آشنا شدم و این آشنایی برایم بسیار ارزشمند است.
زاراملا فیلم‌های کوتاه مستقلی را کارگردانی کرده که همه آن فیلم در معتبرترین جشنواره‌های سراسر دنیا برنده جایزه شده‌اند.
وی در آرژانتین موفق شد دو سال پیاپی جایزه بهترین فیلم INCAA و جایزه کوندور پلانا را از آن خود کند. به واسطه کارهای اولیه‌اششروع به کار روی پویانمایی تبلیغاتی کرد و آگهی‌هایی را برای شرکت‌های صاحب نام بین‌المللی کارگردانی کرد.
در سال 2010 جشنواره انسی برنامه ویژه‌ای با آثار او ترتیب داد. آخرین فیلم کوتاه او تابناک برنده بیش از 150 جایزه بوده است، از جمله جایزه تماشاگران و جایزه فیپرسی (فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم) در انسی 2011.