انیمیشن ایران آینده روشنی دارد

داور صربستانی هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران معتقد است این جشنواره در بین کشورهای منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چون ایران کشور پیشرو انیمیشن در منطقه به شمار می‌رود و در این حوزه بسیار موفق عمل کرده است،

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دراگان میلینکویچ فیمون تصریح کرد: به جرات می‌توانم بگویم یکی از بهترین جشنواره‌های دنیا در تهران برگزار می‌شود. هر چند نظر دادن در این مقوله طوری نیست که بتوان ادعا کرد در دنیا بهترین است، اما به طور حتم یکی از بهترین‌هاست.
داور صربستانی بخش بین‌الملل جشنواره پویانمایی گفت: به دلیل پیشینه تاریخی و سنتی ایران، خیلی این کشور را دوست دارم. انیمیشن ایران رشد خوبی داشته است و دانشجوهای بسیار با استعدادی در این حوزه فعالیت می‌کنند که خودشان سرمایه ملی به شمار می‌آیند.
میلینکویچ بار دیگر بر جایگاه جشنواره پویانمایی تهران تاکید کرد و افزود: با توجه به این که الان در هشتمین دوره برگزاری جشنواره قرار داریم. جشنواره علاوه بر کشورهای منطقه، جایگاه خود را بین کشورهای آمریکایی و اروپایی هم به خوبی پیدا کرده است.
وی پیشینه انیمیشن ایران را قابل قبول دانست و افزود: در ایران نهادها و دست اندرکاران زیادی از انیمیشن حمایت می‌کنند و برگزاری جشنواره‌های پویانمایی کانون و جشنواره‌های مشابه مثل «رشد» در آینده انیمیشن ایران بسیار موثر خواهد بود. با حمایتی که ایران از رده‌های سنی پایین به عمل می‌آورد و سرمایه‌گذاری که روی استعدادهای این قشر انجام می‌دهد، آینده بسیار خلاقانه و روشنی را برای انیمیشن این کشور پیش‌بینی می‌کنم.
دراگان عملکرد هیات انتخاب را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: فیلم‌های خیلی خوبی انتخاب شده‌اند و این در کار قضاوت به ما کمک می‌کند.
دراگان میلینکویچ فیمون دارای مدرک دکترای فیلم‌شناسی از دانشکده هنرهای نمایشی لندن، بلگراد و مطالعات فوق دکترا در پاریس، مسکو، سئول، لندن و مونترال است. وی تهیه کننده، مولف و کارگردان و موسس نخستین تئاتر مستقل کودکان در ستینی بوده است و چند کتاب و مقاله در زمینه تاریخ و نظریه فیلم، جامعه شناسی هنر، اقتصاد فرهنگی و اقتصاد هنر نگاشته است.
او همچنین برپایی چندین کارگاه فیلم با موضوع تحصیلات رسانه، ارتباط بین سینما و ادبیات، تحصیلات پایه‌ای سینما برای کودکان و سینمای اروپای شرقی را بر عهده داشته است.
 عضویت در هیات داوران چند جشنواره، کارگردان اجرایی مرکز فیلم صرب، رییس فدراسیون صرب جوامع فیلم و کارگردان سی ا پاریس، (جشنواره اروپای شرقی فیلم پاریس) از دیگر سوابق هنری این کارگردان شاخص صربستانی است.