عرصه انیمیشن خیلی پاک‌تر و باصفاتر از حوزه سینماست

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در بازدید از جشنواره هشتم پویانمایی تهران گفت: فعالیت‌های کانون نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی و تربیتی برای نسل آینده‌ساز است و ما جزو وظایف خودمان می‌دانیم که در برگزاری این گونه جشنواره‌ها با دوستان همکاری داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امیر خوراکیان رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در بازدید از جشنواره هشتم پویانمایی تهران در ادامه افزود: به نظرم تاثیرگذاری کانون پرورش فکری روی فرهنگ و هنر کشور از این جهت مهم و زیربنایی است کهکودکان نسل آینده‌ساز هستند. در دوران کودکی و نوجوانی هم‌گیرایی بیشتری داریم و هم دوران پاک و زلال‌تری را تجربه می‌کنیم.
خوراکیان تصریح کرد: کودکان و نوجوانان در ساختهشدن آینده کشور تاثیر اساسی دارند و فعالیت‌های کانون نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی و تربیتی برای نسل آینده‌ساز است.
وی با مثبت تلقی‌کردن چشم‌انداز فعالیت‌های کانون ادامه داد: در کانون کارهای خوبی ارایه شده و در بسیاری از عرصه‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم.
خوراکیان با اشاره به عضویت‌اش در هیات مدیره کانون پرورش فکری افزود: با برنامه‌ریزی‌های راه‌بردی که در کانون صورت می‌گیرد می‌توان اجزای فعالیت‌های کانون را در جهت اهداف محتوایی تنظیم کرد و کانون می‌تواند موثرتر از گذشته عمل کند. امید است راه فعالیت‌های کانون به عرصه مدارس و آموزش و پرورش بیشتر باز شود و ما بتوانیم دست‌آوردهای فعالیت‌های کانون را در مدارس بیشتر ببینیم.
رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مورد هشتمین جشنواره پویانمایی گفت: جشنواره پویانمایی، دنیایی بسیار جذاب، سالم و آرام است. اگر به اهالی سینما برنخورد در کشور ما عرصه انیمیشن خیلی پاک‌تر و باصفاتر از حوزه سینماست و از این جهت ظرفیت بسیار ارزشمندی ایجاد شده است.کانون تاثیرگذاری بیشتری هم از نظر مخاطب و هم قابلیت‌های فنی  دارد که هم به آرمان‌ها و آرزوها بهتر می‌تواند بپردازد و هم آن‌ها را به تصویر بکشد و به نسل آینده انتقال دهد.
عضو هیات مدیره کانون ادامه داد: حوزه انیمیشن از جهت‌های مختلف مورد علاقه خود من نیز هست و قدم زدن در این فضا برایم بسیار شیرین و زیباست. امیدواریم این مسیر خوبی که دوستان پیش گرفته‌اند تداوم داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: امسال از نظر حجم فیلم‌ها، میزان و سطح و نوع برگزاری جشنواره و کارهایی که در حاشیه تدارک دیده‌اند بسیار خوب عمل کرده‌اند و انشاالله کانون بتواند نقش خوبی را در این عرصه ایفا کند. ما قطعا می‌توانیم با این گونه جشنواره‌ها روی حوزه پویانمایی به عنوان ظرفیت بی‌نظیر در حوزه کارهای فرهنگی و هنری کشور حساب باز کنیم.
خوراکیان با ابراز خرسندی از برگزاری هشتمین جشنواره پویانمایی افزود: ما جزو وظایف خودمان می‌دانیم که در برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها با دوستان همکاری داشته باشیم، چه در مکان‌های برگزاری و چه در شکل برگزاری، حوزه‌ای است که به آن علاقه‌مندیم، قبولش داریم و هرکمکی از دستمان ساخته باشدکوتاهی نمی‌کنیم.