نمایش‌های کودکان برای کودکان اجرا می‌شود

پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برگزاری 4 رقابت منطقه‌ای به مرحله‌ی نهایی نزدیک‌تر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پس از پایان جشنواره‌های استانی، برگزیدگان این مرحله از رقابت‌‌ها برای شرکت در مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره آماده می‌شوند.
در این میان استان‌های خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل و فارس میزبان این رقابت‌ها هستند که روزهای 4 تا 13 تیر به صورت جداگانه در این استان‌ها برگزار می‌شود.
 بر پایه این خبر استان خراسان جنوبی میزبان جشنواره منطقه‌ی 1 طی روزهای چهارم تا ششم تیر 1392 در مجموع پذیرای 15 گروه نمایشی اعضای مراکز کانون استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، قزوین، قم، کرمانشاه و مازندران خواهد بود.
در جشنواره منطقه‌ی 2 نمایش عروسکی نیز به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد در مجموع 11 نمایش از استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد  و هرمزگان طی روزهای دوازدهم تا سیزدهم تیرماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
همچنین هفده نمایش از استان‌های اردبیل، اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، سمنان، کرمان، گلستان و همدان در جشنواره منطقه 3 میهمان استان اردبیل طی روزهای هشتم تا دهم تیر خواهند شد.
در استان فارس نیز به عنوان میزبان جشنواره منطقه 4 طی روزهای نهم تا یازدهم تیر، دوازده نمایش از استان‌های البرز، خراسان رضوی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، گیلان و لرستان بر روی صحنه خواهد رفت.
به گفته‌ی حسین موذن دبیر جشنواره، نمایش‌های راه یافته به مرحله استانی و منطقه‌ای این رویداد هنری برای شرکت در این مراحل، فرآیندی را درکارگاه‌های نمایش با هدایت و نظارت مربیان کانون طی کرده‌اند اما تمامی مراحل طراحی و اجرای نمایش‌ها بر عهده اعضای مراکز کانون یعنی همان کودکان و نوجوانان بوده است.
وی توضیح داد: این جشنواره‌ی با سابقه در سال‌های گذشته به صورت سالانه برگزار می‌شد اما اکنون به عنوان یک جشنواره دو سالانه در تقویم جشنواره‌های کانون ثبت شده است.
مدیر مرکز آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون برپایی این رویداد هنری و حضور فعال گروه‌های نمایشی در آن را نشانگر توجه کانون به عرصه‌ی نمایش عروسکی و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هنری مربیان و اعضای کانون در نزدیک به 870 مرکز آن در سراسر کشور دانست.
مرحله کشوری پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهریور امسال در استان کرمانشاه و با حضور برگزیدگان جشنواره‌های منطقه‌ای برگزار خواهد شد.
در همین حال حسین موذن در آستانه‌ی برگزاری مرحله منطقه‌ای جشنواره، با صدور ابلاغ‌های جداگانه‌ای مدیران کل کانون 4 استان میزبان این رقابت‌ها را به عنوان مدیر اجرایی این جشنواره‌ها در هر منطقه منصوب کرد.