کد خبر: 219450
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
تصویرگری‌های علیرضا گلدوزیان در 7 قاب

مجموعه‌ای از آثار تصویرگری علیرضا گلدوزیان در 7 قاب هنری در کتاب‌خانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این چهارمین نمایشگاه تصویرگری است که بعد از نمایشگاه تصویرگری آثار علی عامه‌کن، کمال طباطبایی و فاطمه راستگو در کتاب‌خانه مرجع کانون برپا می‌شود.
آثار اصلی برخی از کتاب‌هایی که به دست این هنرمند مطرح و صاحب نام تصویرگری شده است از جمله «عجایب المخلوقات»، «بچه‌های بز زنگوله پا کجا بودند؟»، «نیم من بوق»، «چوپان چاق» و «بوقی که خروسک گرفت» در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
این نمایشگاه کوچک اما چشم‌نواز، بخشی از تلاش کتاب‌خانه مرجع کانون برای معرفی منابع موجود خود و معرفی نویسندگان و هنرمندان عرصه ی ادبیات کودک و نوجوان به جامعه است.
این نمایشگاه در کتاب‌خانه مرجع کانون از اول تیر تا پایان مرداد 1392 از ساعت 8 تا 16 (به غیر از روزهای تعطیل رسمی) پذیرای علاقه‌مندان است.
 در همین حال دومین نمایشگاه کتاب‌های منتخب ادبیات کودک و نوجوان نیز طی تیرماه در همین کتاب‌خانه برپا شده است.
در این نمایشگاه تعداد 44 جلد کتاب از منابع موجود در کتاب‌خانه که 18 جلد کتاب فارسی و 26 جلد کتاب دیگر آن به زبان لاتین بوده، با موضوع ادبیات کودک و نوجوان به نمایش درآمده است.
آثار برخی از نویسندگان و پژوهش‌گران ادبیات کودک و نوجوان هم‌چون زهره قایینی، قدمعلی سرامی، محمدهادی محمدی و ... تعدادی از بزرگان این عرصه در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.
کتاب‌خانه مرجع کانون  در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، مجتمع فرهنگی و هنری شهید ملک‌شامران کانون واقع شده است.