برگزیدگان سومین جشنواره نماد‌ها و نشانه‌های رضوی معرفی شدند

اسامی برگزیدگان سومین جشنواره‌ی نمادها و نشانه‌های رضوی در دو بخش عکاسی و نقاشی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هیات داوران بخش عکاسی سومین جشنواره نماد‌ها و نشانه‌های رضوی متشکل از فضل‌اله فعال نوری،سیامک حجة‌الاسلامی و مامک یحیی پور از میان 1623 عکس رسیده به دبیرخانه جشنواره، برگزیدگان این بخش را در سه گروه سنی معرفی کردند.
بر این اساس در گروه سنی 9-7 سال سید علی میر حسینی از خراسان رضوی، محمد‌امین شکارلو از آذربایجان‌غربی، فاطمه تراکمه از بوشهر، در گروه سنی 12-10سال هانیه علیاری آیدینلو از آذربایجان‌غربی،شکیلا پیریایی از خوزستان، معین شکارلو از آذربایجان‌غربی،در گروه سنی 17-13سال فاطمه حسینی از آذربایجان‌غربی،زینب عزیزی از زنجان و اردلان حسنعلی‌زاده از خراسان رضوی به عنوان نفرات اول تا سوم هر گروه سنی معرفی شدند.
اعضای هیات داوری در بخشی از بیانیه خود خاطرنشان کرد: نگاه خلاق به سوژه و بیان محتوا،انتخاب کادر مناسب و ترکیب بندی خاص،زاویه‌ی دید خلاق نسبت به موضوع و نورپردازی و نورسنجی صحیح عکس از نکاتی است که بایستی مورد تاکید وتوجه قرار گیرد.
بر اساس همین گزارش هیات داوران بخش نقاشی سومین جشنواره نمادها و نشانه‌های رضوی شامل معصومه فاضلی مقدس، نسرین بدلی باراندوزی و داریوش علومی از میان 2672 نقاشی رسیده به دبیرخانه جشنواره، برگزیدگان این بخش را در سه گروه سنی اعلام کرد.
بر اساس رای هیات داوران بخش نقاشی نفرات اول تا سوم هر گروه سنی به این ترتیب معرفی شد: گروه سنی9-7 سال،علیرضا رضایی از آذربایجان‌غربی، محدثه جهانپور از اردبیل و زهرا مصیبی از اصفهان، گروه سنی 12-10 سال فاطمه کریمی از اصفهان، مهرانه خالقی از خراسان رضوی، فاطمه گزی از اصفهان، گروه سنی 17-13سال مهدی خلیلی از آذربایجان‌غربی،رحیم محمدی از آذربایجان‌غربی و سید نرجس سیدنژاد از خراسان رضوی.
در بخشی از بیانیه‌ی هیات داوران آمده است: لازم است تا نوآوری و ابداع هرچه بیشتر در نقاشی‌ها مورد توجه قرار گیرد و در این میان نقش یک مربی به عنوان راهنما در شیوه ارایه و پرداختن به موضوع بسیار قابل توجه است. همچنین لازم است تا مربیان، اعضا را به سمت خلاقیت‌ها هدایت کنند تا همه ساله شاهد خلق آثاری متفاوت و متنوع باشیم.
صاحبان آثار برگزیده روز 19شهریور سال جاری در مراسم پایانی سومین جشنواره نماد‌ها و نشانه‌های رضوی در ارومیه حضور یافته و جوایز خود را دریافت خواهند کرد.
جشنواره نماد‌ها و نشانه‌های رضوی یکی از جشنواره‌های 16گانه رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سری جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا (ع) است که برای سومین سال متوالی اجرای آن به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی محول شده است.