برترین‌های جشنواره "خاطرات زیارت رضوی" معرفی شدند

با اتمام مرحله‌ی سوم ارزیابی خاطره‌های ارسال شده به دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی سراسری «خاطرات زیارت رضوی»، 12 اثر به عنوان برگزیده‌ی نهایی مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نشست نهایی ارزیابی آثار ارسالی به دبیرخانه‌ی جشنواره با حضور محمدجواد جزینی نویسنده و منتقد ادبیات داستانی و مدرس داستان‌نویسی، مظفر سالاری نویسنده و سردبیر فصل‌نامه‌ی آفرینه و مهناز فتاحی نویسنده‌ی ادبیات کودک و نوجوان و کارشناس مسوول فرهنگی کانون استان کرمانشاه به عنوان داور، اعظم بزرگی ناظر فنی کارگروه کودک و نوجوان و مرضیه ثمرده حقیقی مسوول دبیرخانه برگزار شد.
بر اساس این گزارش از مجموع 3هزار و دویست اثر رسیده به دبیرخانه تعداد 600 اثر به مرحله دوم ارزیابی راه پیدا کرد که از این میان 60 اثر توسط هیئت داوران انتخاب و در مرحله‌ی نهایی مورد ارزیابی قرار گرفت تا در نهایت 12 اثر را به عنوان برگزیده رتبه‌های اول تا سوم در 4 گروه‌ سنی مشخص شوند.
بر همین اساس هیئت داوران جشنواره در گروه سنی "ب" فاطمه بابازاده عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2  مشکین شهر در استان اردبیل حایز رتبه اول، زهرا حیدری و امیرحسین مال‌امیری هر دو از اعضای مراکز کانون استان همدان را به ترتیب نفرات دوم و سوم اعلام کردند.
در گروه سنی "ج" مریم قاسمی از مرکز شماره 5 کانون اردبیل رتبه اول، حیدر محمدی از مرکز شماره 9 کانون اصفهان نفر دوم و محمدجواد صفدری از چاراویماق در استان آذربایجان شرقی موفق به کسب رتبه سوم این گروه شدند.
هم‌چنین هیئت داوران در گروه سنی "د" صنم نظرزاده از مرکز شماره 5 کانون اردبیل، محمدحسین سالاری از مرکز شماره 1 کانون یزد و مهدی جم‌جاه از مرکز شماره 11 اصفهان را به ترتیب نفرهای اول تا سوم این گروه معرفی کرد.
داوران این جشنواره بهرام حیدری از مرکز کانون سیرک در استان هرمزگان به عنوان رتبه اول گروه سنی"ه"، زهرا مرادپور از مرکز شماره 3 کانون تبریز و راسن‌السادات حسینی از مرکز شماره 2 آستارا را نیز به ترتیب به عنوان رتبه‌های دوم و سوم این گروه معرفی کردند.
گفتنی است مراسم گشایش کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) و همچنین مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌ی سراسری «خاطرات زیارت رضوی» روز 16 شهریور، هم‌زمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه‌ی کرامت در کانون استان قم برگزار خواهد شد.