معرفی راه‌یافتگان به چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی

هیات داوران اسامی نفرات برگزیده جهت حضور در چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی  و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پس از بررسی 4هزار و 83  قصه رضوی در استان‌ها، هفتصد پنجاه و هشت قصه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که هیات داوران در 4 گروه نوجوانان، مربیان، آزاد و شایسته تقدیر این آثار را مورد ارزیابی قرار داد.
بر اساس این گزارش دربخش نوجوان هیات داوران رسول مختاریان از سمنان با قصه "جاده پر پیچ و خم"، زینب سهامیان با قصه "نذری" از یزد، نسترن جواد‌نیا از کرمانشاه با قصه "ردپا"، علیرضا مردعلی با قصه "جهان پهلوان تختی" از تهران و مریم دهقان‌نژاد از اصفهان با قصه "بوی خوش مادر" را به عنوان 5 نفر برتر این گروه معرفی کرد.
 داوران در این بخش همچنین مریم طالبی از چهارمحال و بختیاری با قصه "رج به رج"، آناهیتا محلفی از هرمزگان با قصه "خورشید شب" و مایده رنجبر از گیلان را با قصه "درخت آرزوها" شایسته تقدیر اعلام کردند.
در بخش مربیان کانون، اسامی 12 برگزیده به ترتیب سمیه امیری از لرستان با قصه "معامله"، مریم امینی از اصفهان با قصه "برنج لنجان"،فرزانه بدرپور با قصه "گره‌ی چهارم" از البرز، سمیه پاک‌نژاد با قصه "شب به یادماندنی" از یزد، مرضیه توکلی با قصه "روایت باران" از اصفهان، معصومه جلالیان از خراسان جنوبی با قصه "آرزوی زیارت"، وحید خسروی از کرمانشاه با قصه "مسجد گوهر شاد"، آسیه رحمتی از خوزستان با قصه "یا ضامن آهو"، مریم سامی از اصفهان با قصه "ماهک و پرنده"، صادق کیانی مقدم از ایلام با قصه "خادم‌الرضا"، ساغر لطفی‌نژاد از تهران با قصه "زائر" و هیوا ملکی از کردستان با قصه "دریا" به منظور اجرای حضوری و رقابت در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی معرفی شدند.
 بر اساس رای داوران در بخش آزاد جشنواره نیز محمود محمدی از استان مرکزی با قصه "مسافر غریب"، رویا بهادری از خوزستان با قصه "معجزه نخلستان" و محمدعلی قنبری‌فرد از اصفهان با قصه "چاووشی" به عنوان 3 قصه‌گوی برگزیده این بخش در جشنواره همراه با سایر قصه‌گوها به اجرای قصه‌های خود خواهند پرداخت.
هم چنین در بخش بین‌الملل جشنواره از میان 17 کشوری که در این بخش شناسایی شدند 5 کشور (کانادا، بوسنی و هرزگوین، آذربایجان، عراق و هند) اجازه حضور در این جشنواره را پیدا کردند تا طی روزهای 23 و 24 شهریور در اصفهان قصه‌گویی کنند.
جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی 23 و 24 شهریور هم زمان با دهه کرامت به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری استان اصفهان در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار خواهد شد.