مدیرعامل: فعالیت‌های رضوی کانون، ادامه‌ی رویکرد‌های مذهبی 50 ساله است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرای فعالیت‌ها و تولید محصولات فرهنگی با رویکردهای مذهبی را ادامه‌ی مسیری دانست که کانون از 50 سال گذشته در پیش گرفته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سید صادق رضایی که در آغاز گردهم‌آیی معاونان، مشاوران و مدیران ستادی و مدیران کل استانی کانون سراسر کشور در مشهد سخن می‌گفت بخشی از سخنان خود را به موضوع برگزاری جشنواره‌های رضوی در کانون اختصاص داد و تاکید کرد که با اجرای این فعالیت‌ها برنامه‌ی جدیدی به برنامه‌های کانون افزوده نشده و مربیان ما در واقع همان کاری را انجام می‌دهند که در مناسبت‌های مختلف به آن می‌پرداختند.
وی قرار گرفتن این فعالیت‌ها را در قالب جشنواره امام رضا‌(علیه‌السلام) نشان از قابلیت‌های کانون دانست و یادآور شد که این ظرفیت‌ها در سه زمینه یکی وجود نازنین امام هشتم، دوم در خود کودکان و نوجوان و سوم در کانون وجود داشت اما ما تلاش کردیم که این محتوای آسمانی را در دل برنامه‌های خود بگنجانیم.
رضایی در عین حال یادآور شد که برنامه‌ها و تولیدات مذهبی همیشه در کانون وجود داشته و به عنوان نمونه به کتابی اشاره کرد که پیش از انقلاب با موضوع‌های مذهبی در کانون منتشر شده بود و حضرت امام خمینی(ره) توصیه کردند که این کتاب به زبان انگلیسی ترجمه و در اختیار مسلمانان آمریکایی - که نامه‌ای برای ایشان فرستاده بودند - قرار بگیرد.
وی گفت کانون را در همه‌ی این سال‌ها کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و مربیانش حفظ کرده‌اند و هر نهادی که تاثیرگذار باشد بی‌تردید ماندگار می‌شود.
مدیرعامل کانون با بیان این موضوع که فطرت کودکان   پاک و مطهر است و باید همه‌ی کسانی که با آن‌ها سرو کار دارند این معصومیت را بپذیرند اضافه کرد: جشنواره‌های رضوی کانون با این هدف برگزار می‌شود که ارتباط فکری مخاطبان با بزرگان دین قطع نشود و دست آن‌ها را در دست امامان معصوم قرار دهیم.
رضایی به خاطره‌ی نوشته شده توسط یک دختر گیلانی از زیارت امام رضا(علیه‌السلام) اشاره کرد  و گفت: این دختر تاکنون به حرم امام رضا(علیه‌السلام) مشرف نشده است اما خاطره‌ی او برگزیده جشنواره‌ی خاطره نویسی رضوی شد و این بسیار مهم است که که بتوانیم باعث ارتباط  او و بچه‌هایی مانند او با امام رضا(علیه‌السلام) شویم.
وی در عین حال تاکید کرد که اثربخشی و تاثیرگذاری جشنواره‌های رضوی پی در پی باید مطالعه و نقاط ضعف و قوت آن بررسی شود.
گردهم‌آیی  معاونان، مشاوران و مدیران ستادی و مدیران کل استانی کانون سراسر کشور صبح روز 27 شهریور 1392 در مشهد آغاز شد و  28 شهریور به کار خود پایان می‌دهد.